تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در یک رقابت عالی توانسته تیم ملی روسیه را شکست دهد و قهرمان جام جهانی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ بیش از 4 هزار ایرانی به سالن لافروم شهر لس آنجلس رفتند تا فینالی کاملا ایرانی در شهر لس آنجلس برای مسابقه نهایی جام جهانی کشتی برگزار شود. شاگردان رسول خادم در نبرد با روس های سرشناس. ایرانیان که این بار در لس آنجلس ، شهر ایرانی های آمریکا به جای کنسرت های موسیقی برای یک ورزش ملی دور هم جمع شده بودند ، دست در دست هم پیش رفتند برای شکستن کمر روس ها روی تشک مسابقه. اتفاقی که شاید فراتر از انتظار اعضای تیم ملی ایران به پایان رسید.

وزن اول

مسابقه ایران و روسیه درحالی آغاز شد که حسن رحیمی روی یک غافلگیری مغلوب لبدف روس شد. او با شکست با امتیاز به حریف روس ، 3 امتیاز داد و یک امتیاز فنی گرفت. رحیمی در وقت اول با زیر از مچ پا 2-0 برنده شد. لبدوف در وقت دوم تغییر تاکتیک داد و جدا کشتی گرفت تا از دور به پاهای رحیمی برسد. در حالی که لبدوف نیرویش را گذاشته بود تا در 30 ثانیه آخر امتیاز بگیرد، رحیمی حریف را از تشک بیرون برد و 3-0 پیش افتاد. در ادامه لبدوف رحیمی را در 30 ثانیه آخر خاک کرد و در ادامه نیز در 5 ثانیه آخر بار دیگر رحیمی را درخاک نشاند تا 4 بر 3 پیروز این کشتی حساس شود. لبدوف پیش از این یک بار هم رحیمی را در جام جهانی برده بود. وزن 57 کیلوگرم اگرچه با غافلگیری برای کشورمان همراه شد اما دلاوران ایرانی در مسابقات بعدی این شوک ناگهانی را جبران کردند.

وزن دوم

کشتی زیبای مسعود اسماعیل پور و بگو میف ، دومین مسابقه از رقابت فینال ایران و روسیه بود. اسماعیل پور که 3 دقیقه نخست را 2 بر صفر عقب افتاده بود با حرف های رسول خادم در تایم استراحت ناگهان متحول شد. اودر بازگشت به تشک بد بلایی سر رقیب روس آبی پوش آورد. اودر همان شروع این تایم دو بار حریفش را روی پل گیر انداخت و توانست 4 امتیاز از حریف بگیرد. اسماعیل پور شجاع دست از حملاتش بر نمی داشت ، او مدام حمله می کرد و در میان فریادهای تشوایق ایرانیان حاضر در سالن توانست تا امتیاز 10 بر 2 از حریف پیش بیفتد و اگرچه در یک غافلگیری 4 امتیاز از دست داد اما در 30 ثانیه پایانی کشتی را اداره کرد و با نتیجه شیرین 12 بر 2 بازی را برد تا در پایان کشتی دوم ، جدال دو تیم 4 بر 2 شود. او با نبرد دلاورانه خود توانست ترس تیم ملی را بریزد و ایران را به سوی قهرمانی ببرد.

وزن سوم

سید احمد محمدی انتخاب ویژه رسول خادم برای وزن 65 کیلوگرم بود. او محمدی را که روز قبل به وزن 60 کیلو نرسید و بیرون از ترکیب مانده بود را یکباره برای فینال در وزن 65 به تشک فرستاد و این شاگرد سراپا انگیزه توانست توفان به پا کند. محمدی که با فریاد «سید دوستت داریم » تشویق می شد با دو زیر عالی و یک سالتو بارانداز وقت اول را با نتیجه عالی 6 بر صفر به پایان برد. محمدی مثل برق و باد به پشت حریف روسش رفت و با یک بارانداز زیبا 4 امتیاز دیگر هم گرفت و در 40 ثانیه از وقت دوم توانست کشتی را 10 بر صفر کند و مسابقه را با امتیاز عالی برنده شود و کل امتیازات عالی امیف روس را شکست دهد و ایران را در پایان رقابت سوم 8 بر صفر پیش بیاندازد. بی دلیل نبود که ایرانیان حاضر در سالن او را حسابی در آغوش بکشند.

وزن چهارم

در وزن 70 کیلوگرم ، حسین خانی به مصاف سابایف رفت. در شروع این رقابت ،درحالی که  دو کشتی گیر همدیگر را محک می زدند ، حسین خانی با یک پیش انداز توانست حریفش را خاک کند و مسابقه به سود کشتی گیر کشورمان شد. چند لحظه بعد این سابایف بود که می خواست با تندر و فن بالا از حسین خانی امتیاز بگیرد اما باز هم خودش روی پل رفت و مصطفی 2 امتیاز شیرین دیگر گرفت. این تایم با ضربه سابایف به صورت حسین خانی و اخطار پوئن به کشتی گیر روس با نتیجه 5 بر صفر به سود کشورمان به پایان رسید. بچه های ایران بار دیگر با مربیگری رسول خادم یک ویژگی بزرگ داشتند؛ جسارت در کشتی. او همان طور که خودش همیشه با رشادت کشتی می گرفت ، اینجا هم به آب و آتش می زد برای پیروزی . بعد از شکست اول رحیمی با برگشتن کشتی اسماعیل پور ، روس ها فرو ریختند و بی دلیل نبود که حسین خانی هم توانست در وقت دوم رقابتش این قدر باهوش کشتی بگیرد که ابتدا یک خاک و بعد با تاباندن کنده کشتی گیر روس ، کلکسیونی از فنون را برابر روس ها احرا کند و روس ها در میان ولوله ورزشگاه شهر لس آنجلس ، مات و مبهوت اسیر کشتی گیران ایرانی شوند. حسین خانی 3 امتیاز فنی دیگر را برای کشورمان آورد و ایران در دو مسابقه متوالی 7 امتیاز پیش افتاد و 11 بر 4 شد.

وزن پنجم

دیدار 74 کیلو گرم رقابت بین شامیل ماگمدوف و عزت الله اکبری بود. عزت که رسول خادم او را به کشتی ملی ایران هدیه داده است باید با حریف سرسختش رقابت می کرد. یک دقیقه بعد از شروع رقابت ، ماگمدوف یک امتیاز روی خاک از اکبری گرفت. اکبری که نایب قهرمان دنیا است. او در این مسابقه اما محتاط کشتی می گرفت و کشتی رو به عقبش ، دومین امتیاز را هم به ماگمدوف داد تا کمی سالن از هیجانش کم شود. فیتوی حریف روسی رقابت را در 3 دقیقه اول 6 بر صفر کرد و رسول خادم از کنار تشک حسابی فریاد می زد اما کشتی گیر روس یک بار دیگر در فاصله 3 ثانیه تا پایان وقت اول توانست اکبری را بتاباند کشتی را با امتیاز کامل به سود خود پایان بدهد. حالا روس ها به امتیاز 8 رسیدند . ایران البته هنوز 11 بر 8 پیش بود و شاگردان خادم نمی خواستند قدمی برابر روس ها عقب بردارند.

وزن ششم

 کشتی ششم ، رقابت بین آنروز اوریشیف بود با احسان لشکری دلاور قزوینی بود. احسان پس از شکست برابر حریف آمریکایی به مصاف اوریشیف رفت. او می خواست هم شکست برابر رقیب آمریکایی جبران کند و هم توانایی های فنی اش را نشان دهد. او البته این بار محتاط تر از همیشه اش کشتی می گرفت و شاید به همین دلیل بود که با اخطار داوران در دو دقیقه اول یک امتیاز به حریف داد. کشتی کسل این دو در سه دقیقه نخست ، با همان تک امتیاز به سود حریف روس به پایان رسید و در وقت دوم با همان تاکتیک این احسان بود که یک امتیاز از حریف روسش گرفت. احسان که از سوی ایرانیان حاضر در سالن تشویق می شد ، این شانس را پیدا کرد که حریف روس یک اخطار دیگر بگیرد و بعد از سی ثانیه ، لشکری در 15 ثانیه به پایان 2 بر یک پیش :.7-فتاد و شروع کرد به میدان داری . احسان با یک کشتی نچندان زیبا و متفاوت از دیگر شکشتی های شب اول توانست 3 امتیاز شیرین دیگر را به کشورمان هدیه کند. ایران در فاصله دو مسابقه تا پایان ، 6 امتیاز از روس ها پیش بودند. آن هم قبل از مسابقه ببر جویبار با حریف روس

وزن هفتم

یوری بلنفسکی باید پنجه در پنجه رضا یزدانی می انداخت. این شاید فینالی بود در فینال مسابقات. ببر مازندران و حریف چغر روس اگرچه حریف روس امتیاز اول را گرفت اما رضا خیلی زیبا حریف را خاک کرد و 2 بر یک پیش افتاد. بعد از این رضا کلکسیونی از فنون را به راه انداخت و در 3 دقیقه نخست توانست با خاک کردن ، انواع بارانداز و نمایشی خیره کننده 9 بر یک از حریف پیش بیفتد و ایران را در یک قدمی قهرمانی قرار دهد. او در 3 دقیقه دوم فقط یک امتیاز می خواست. شروع وقت دوم یزدانی یک امتیاز داد اما حریف را بلافاصله خاک کرد و با رسیدن به امتیاز 12 ، 4 امتیاز فنی گرفت و روس ها فقط به یک امتیاز گرفتند و ایران با این برد ، قهرمان مسابقات جام جهانی شد. ایران بالاتر از روس ها و بالاتر از آمریکایی ها کاپ قهرمانی را در خاک آمریکا بالای سر برد تا رسول خادم در گوش قهرمان جویباری اش با شادی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. سالن غرق در شادی این قهرمانی بود.

وزن هشتم

رقابت 125 کیلوگرمی ها را کمیل قاسمی و آنزور خضریف برگزار کردند. یک رقابت مهم برای پسر خوب مازندرانی تیم ملی با یک روس سنگین وزن جدید. 3 دقیقه نخست این بازی غیر از تک امتیاز فنی که کمیل گرفت نداشت. در شروع 3 دقیقه دوم و حرف های رسول خادم این کمیل بود که توانست با یک زیر به امتیاز دوم هم برسد . مدال دار المپیک لندن سراپا حمله شده بود و توانست در کمتر از یک دقیقه ، به امتیاز چهارم خود هم برسد. ایران حالا قهرمانی اش را تکمیل کرده بود و سالن لافروم غرق در شادی بود. کمیل بعد از این سعی در اداره کشتی داشت . روس ها شاید باور شکستی اینچنین سنگین را برابر ایران نداشتند اما شاگردان رسول ، کمر حریف را شسکتند و توانستند قهرمان مقتدر جام جهانی باشند. کشتی آزاد ، ورزش باستانی ایرانیان دوباره به اوج قله کشتی دنیا برگشته است. رسول و تیمش شایسته این بزرگی نشان دادند و شادی را به 4 هزار ایرانی حاضر در سالن و یک ملت در هزاران کیلومتر دورتر در ایران عزیز هدیه کردند.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 78
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساسان EU ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    این پیروزی غرور آفرین رو به همه ی ایرانی های با غیرت تبریک میگم
    • mohammad A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      11 5
      دوستان گرامی که رای منفی دادن بگن چرا؟
  • اسحاق فقیه بوشهر IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    به این میگن غیرت.پول باید خرج کشتی کرد نه فوتبال
    • ماهان RO ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      اگر پول خرج کشتی بشه مثل فوتبال خراب می شه
    • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      35 0
      پول خرج شه یعنی برای برنامه ریزی و اردوهای مناسب و مزایای مناسب نه اینکه بی حساب کتاب خرج شه،مشکل فوتبال هم بی حساب و کتاب بودنشه
  • iran A1 ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    پرچم بالاســــــــــــــــــــــــــــــــــت مرسی بچه مرسی خادم
  • شاهین A1 ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    جونم این غیرتتون
  • فرشاد A1 ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    پیروزی دلاور مردان کشتی ایران بر روسیه و برد مقتدرانه 2-6 آنها را تبریک میگویم ، رسول خادم پهلوان خدا قوت
  • محسن A1 ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    بچه ها دستتون درد نکنه .واقعا زحمت کشیدید و یه عیدی باارزش به ملت ایران دادید.بچه ها مچکریم
  • بی نام A1 ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    بر طبل شادانه بکوب پیروز و مردانه بکوب درود بر ایران
    • تیاکیا A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      12 7
      برخیزو پر چم را ببر بر سر در خانه بکوب
  • علیرضا IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    بچه ها مچکریییییییییییییییییییم واقعا عالی بود
  • علی A1 ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    بچه ها مچکریم.
  • ساشا EU ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    96 17
    اونایی که خواب بودن و فینال رو ندیدن به خوابشون ادامه بدن، خدا قوت
  • yaser h A1 ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    ابچه ها گل گل گل گاشتید.از هموطن های عزیز که در لس انجلس یاور بچه های باغیرت تیم ملی کشتی بودن هم مچکریم
    • بی نام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      انسان باید در پیروزی ها نگاه متواضعانه و در شکست ها نگاه امیدوارانه داشته باشه. حرف هایی مثل آمریکا رو به زانو در آوردیم!! کمرشون رو شکستیم....در خاک آمریکا قهرمان شدیم...بچه شیرهای ایران حریفان رو اسیر قدرتشون کردند.... حرفهایی که این روزا تو سایت ها میبینم . این حرفها در شان یک قهرمان نیست. به اینم فکر کنید که فردا باز خودتون شکست بخورید . به تیم های بزرگ احترام بزارید
    • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      ايران از آن شما قهرمانان است...ممنون
    • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      ماشالله به این جونای با غیرت
    • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      اینا رو ول کنید! گوجه فرنگی کیلویی 2000 تومان! سیب زمینی 4000 تومان!
    • محمد رضا A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      53 31
      *** اینم از عیدی بچه های با غیرت به تمام ایرانی های عزیز در آستانه سال نو *** تبریک***تبریک
    • فرهاد IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      77 6
      بی نام دوم حرفات کاملا منطقیه.فکرشون رو بکنید اگه ما مقابل آمریکا و روسیه شکست میخوردیم و اونا همین تیترها رو درباره ما میزدند،خیلی بیشتر از شکست تیممون ناراحت میشدیم.با این حال از قهرمانی تیم خیلی خوشحال شدم
    • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      26 55
      روحانی مچکریم!!!!!
    • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      19 36
      آفرین به شما. واقعا خوشحالم. ایشالا ایران در همه جا پیروز شه و رادارهای آمریکا بتونن هواپیمای گم شده رو پیدا کنن.
    • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      45 61
      اینایی که منفی دادن میشه دلیلش رو بگن؟
    • ملت سرخوش IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      94 19
      شما هم دلتون خوشه ها! ما شب عیدی دوزار تو جیبمون نیست خرج زن بچمون بکنیم شما از قهرمانی کشتی حرف میزنید؟
    • بی نام A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      2 1
      منفی واسه چی دادن ........شاید از روی حسادت و سوختگی...
  • علیرضا IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    91 10
    ایولللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل
  • اسماعیل A1 ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    78 8
    آفرین به این غیرت.آفرین پهلوان رسول خادم.
  • ساسان EU ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    83 8
    خدارو شکر،همه ی تیم حتی ذخیره ها تو این مسابقات فوق العاده بودن.دمت گرم ایرانی
  • محسن IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    51 54
    البته باید انصاف رو گفت که این تیم اصلی روسیه نبود. هرچند که در روسیه فرق زیادی بین نفرات نیست ولی فقط لبدوف و اوریشف احتمالا بتونن عضو تیم ملی روسیه بشن . سارگوش ، قربانعلیف ، گویگریف ، گادیسوف و سایرین نبودن که اگر بودن کار ما سختتر میشد. هرچند تیم ما هم کامل آماده نبود.
  • بی نام A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    36 7
    بچه ها مچکریم
  • علی حسین یوسفی A1 ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    53 5
    بچه ها دمتون گرم
  • hossein IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    75 6
    بچه ها مچکریییییییییییییییییییم
  • محسن A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    58 5
    بهترین عیدی امسال//بچه ها مچکریم
  • حامیه US ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    44 4
    خدا قوت دل همه ایرانی ها رو با این عیدیتون شاد کردید
  • رضا عباسی ندامانی DE ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    40 36
    سلام و درود خدا بر شما غیور مردان ایرانی
  • محمد جمالی A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    41 31
    دستشون درد نکنه دل یه ملت رو شاد کردن. همشون عالی بودن
  • حسین IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    32 44
    حالا تا کشتی گرفتن اصیل ایرانی فاصله دارن باید بیشتر تلاش کنن . هیچ کشوری نباید حتی یک مدال طلا بگیره
  • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    72 62
    روحاااااااااااااني مچكريم
    • ممممممممممممممم IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      11 4
      میشه دلیلشم بگی...............
  • بی نام A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    37 7
    بچه ها مچکریم
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    جام جهانی رو خیلی جدی نگیرید. یک تورنمنت درجه 2 در دنیای کشتی هست که به جز تیم ما، بقیه مدعیان با تیم دومشون شرکت کردند تا آماده مسابقات مهم دیگه بشن
    • رضا DE ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      35 26
      شما وقت کردی یکم انرژی منفی بده
    • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      39 19
      تو هر چه میخوای بگو دوست عزیز. این جماعت جو زده حرف خودشون میزنن.
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    42 6
    به بچه های تیم ملی خسته نباشید میگم، واقعا گل کاشتند. کاش فوتبالیستهای ما هم کمی از این همت و غیرت ایرانی را در خود شکوفا کنند و باور کنند که آنها هم می توانند قله های دنیا را با افتخار فتح کنند.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    به نظر من یه دو سه سالی کلا در فوتبال رو تخته کنن یرن سراغ ورزشهای رزمی و والیبال و بسکتبال . اینطور فوتبال هم از این ناپاکی در میاد
    • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      خدایی شما به جز مسابقات جهانی و مهم دیگه کی میشنی رزمی ببینی آخه؟ این ورزش ها خوبن، اما من خودم به جز مسابقات مهم هیچ مسابقه والیبال یا تکواندویی نگاه نمی کنم! فوتبال یه چیز دیگه اس!!!!
  • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    40 3
    اول از همه دست رسول و بجه ها درد نكنه . دوم دم ايرانيهاي اونجا كه هيچي نداري بهشون ميگه خارچ نشينان گرم سوم نويسنده گزارش موقع نوشتن نيمه خواب بوده .
  • بی نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    39 2
    این نوید خوش و کلی انرژی مثبت داشت برامون سر سال نو.. دمتون گرم شیران بیشه ایران زمین
  • من A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    42 16
    متشکریم.
  • بی نام IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    به امید شکستن کمر روسیه در اوکراین
    • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      8 13
      آفرین
    • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      23 6
      نصف اوکراین رفت تو خاک روسیه تموم شد کجای کاری
    • علی IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      21 18
      خاک بر سرت،ان شالله سرت بشکنه که همه چیزو سیاسی می کنی.کمر آمریکا رو شکوندیم برای هفت پشتت بسه
  • محمد IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    13 5
    اینقدر که از پیروزی مقابل روسیه خوشحال شدم از از پیروز مقابل آمریکا خوشحال نشدم واقعا از ته دل میگم اینو
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    3 2
    حیف ما خواب بودیم. ولی دمتون گرم. بچه ها متشکریم !
  • امین EU ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    10 0
    طبل شادانه ترکید :)
  • مهران A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    7 2
    آقا رسول الحق که ثابت کردی بهترینی تشکر تشکر ........
  • محمد IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 9
    چقر نه چغر
    • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
      0 0
      به غلط املائی هم منفی میدند عجب ملتی هستم ما
  • امير اشكيود A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    5 3
    احسنت به شير بچه هاي ايران ،مخصوصا پهلوانهاي مازندراني خداقوت
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    7 2
    بهر حال به خادم تبريك ميگويم ولي بايد اين بدونيم روسيه و امريكا با تيم واقعي به ميدان نيومد ند و نبايد ما از اين كلمات كمر امريكا يا روسيه شكستيم استفاده بشه اين ورزش پهلواني هست نه ورزش چاله ميدوني كمي أدب و نزاكت داشته باشيم
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    3 10
    البته دم بچه ها گرم ولی ما با تیم اصلی بودیم اونها با تیم اصلی نبودند ضمن تبریک غرور ممنوع که کار دستمون میده
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    7 4
    گل کاشتید ظریف مچکریم
  • مازندران A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    8 1
    اکبری . اسماعیل پور . قاسمی . یزدانی . از 7 نفر کشتی گیر تیم ملی 4 نفر اهل شهر جویبار مازندران هستن. مرسی جویبار مرسی مازندران
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    14 4
    امیدوارم کمر روسیه در بقیه جوانب هم شکسته بشه.
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    6 0
    اي كاش كشتي هم مثل ورزشهايي مثل شنا و اسكي و ... تو دنيا پرطرفدار و پرتماشاگر بود، خيلي واسه ايران خوب مي شد
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    12 8
    زنده باد ایران. زنده باد کسانیکه رسول خادم رو مربی کردند تا کشتی آزاد ما متحول بشه.
  • محمد جواد IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    6 2
    یک حرف بی ربط مچکریم غلطه و متاسفانه با مصطلح شدن کم کم جای متشکریم را میگیره البته بهتر اینه که بگیم سپاسگذاریم
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    4 1
    ایول بابا!!! به این می گن غیرت.
  • ناهید IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    9 1
    بچه ها متشکریم خسته نباشید وقتی کار را به کاردان سپرد همین میشه البته باید دولتمردان حق مربیان و کشتیگیرانرا درست ادا کنند
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    6 1
    خواستن توانستن یعنی این
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    3 2
    خیلی خوشحالم
  • كارمند A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    3 6
    عزت اكبري واحسان لشكري اصلا خوب نبودند نه تنها در ديدار با روسيه وامريكا بلكه در ساير ديدارها هم متزلزل ظاهر شدند بايد فكر جانشين براشون باشند بقيه عالي بودند. مربي ايران حسن رحيمي وزن اول را وقتي پيش بود نبايد تشويق به حمله ميكرد بايد ميگفت سعي در اداره كشتي كند .ولي واقعا اين پيروزي جاي تشكر فراوان از كشتي گيران ومربيان دارد.تبرييييييييييك
  • محمد رضا پرتوافکن A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    4 3
    زنده باد دلاور مردان ایرانی
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    4 1
    خدایاشکرت
  • پریا IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    14 4
    ای جان شکستن کمر روسیه چه حااااااااااااااااااااااااااااالی داره.
  • نفهم (بلا نسبت بزرگترام) A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    12 12
    با قهرمان شدن چی به من میرسه؟؟؟؟ خواهشاً اول سعی کنین مثل ژاپن و کره جنوبی، استرالیا، کانادا و ... توی علم و تکنولوژی و درس و دانشگاه پیشرفت کنین بعد به دنبال ورزش های قهرمانی باشین. باز ورزش های همگانی اشکالی نداره. یارو رفته هزار جور بدبختی کشیده درس خونده حالا باید بی کار و دست خالی مجبور بشه شرمنده خونوادش باشه. حالا ورزشکارا مخصوصاً فوتبالیستا یا قهرمانای المپیکی با دو تا شوت و فن باید میلیاردر باشن. واقعاً چرا؟؟؟؟؟!!!!!