نماینده رشت: موافق استیضاح وزیر علوم نیستم/ دخالت درانتخاب معاونان یک وزیر درحدود اختیارات مجلس نیست

نماینده مردم رشت معتقد است که اگر قرار است وزیر علوم استیضاح شود بهتر است که در فصل پاییز انجام شود تا نظر دانشگاهیان هم پرسیده شود.

زهرا تالانی: حدود دو هفته از فرصتی که نمایندگان استیضاح کننده برای اصلاحات به وزیر علوم داده اند، باقی مانده است. برخی از نمایندگان معتقدند که این استیضاح نباید انجام شود چون مشکلات آنقدر زیاد نیست و می توان با تعامل حل کرد.

در همین زمینه با غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت گفت گویی را انجام داده ایم:

موضوع استیضاح وزیر علوم همچنان توسط برخی نمایندگان پیگیری می شود. شما استیضاح وزیر علوم را چطور ارزیابی می کنید؟

من موافق این استیضاح نیستم چون نه دلایل کافی برای این موضوع وجود دارد و نه اینکه الان زمان مناسب این کار است.

یکی از دلایل پرونده بورسیه دانشجویان است که استیضاح کنندگان دلایل را کافی نمی دانند.

وزیر علوم و تمام وزرا حجت شرعی دارند که تخلفات دولت گذشته را علنی کنند، شکی نیست که اگر مشکلی وجود دارد باید عنوان شود تا به آن رسیدگی شود. قطعا اگر دلایل کافی نبود هیچ وقت وزیر این موضوع را اعلام نمی کرد.اما موضوع دیگری که عنوان می شود معاونان اوست.

نمایندگان انتصاب برخی مدیران را سیاسی می دانند.

شاید اینگونه باشد اما دخالت در انتخاب معاونان یک وزیر در حدود اختیارات مجلس نیست. در هیچ دوره ای نمایندگان به یک وزیر نگفتند که تو حق داری کسی را انتخاب یا برکنار کنی.


اما الان نمایندگان معتقدند که این انتصابها فضای دانشگاهها را سیاسی کرده است.

عملکرد آقای فرجی دانا تاکنون مثبت بوده است. ایشان به توسعه مباحث علمی توجه دارند.آرامش و امنیت را در دانشگاه ها برقرار کردند و الان اساتید دانشگاه اعتماد به نفس پیدا کرده اند. از همه مهتر اینکه دانشگاه از حالت اداره دستوری خارج شده است.


فکر می کنید در این یک ماه که به وزیر فرصت داده شده اصلاحات مورد نظر نمایندگان انجام شود؟

الان تا حد زیادی بیشتر مسائل برای نمایندگان مخالف آقای فرجی دانا حل شده است. متاسفانه برخی از نمایندگان ذره بین  گذاشتند و نسبت به مسائل حساس هستند. درحالیکه این اصلا درست نیست و این مسائلی که مطرح می کنند در تمام دوران ها بوده است. از طرفی الان اصلا رمان مناسب برای استیضاح وزیر علوم نیست.


چرا زمان مناسبی نیست؟

چون برگزاری استیضاح در فصل تابستان که دانشگاهها تعطیل هستند این ابهام را به وجود می آورد که نمایندگان از دانشجویان می ترسند. اگر قرار به استیضاح است باید در پاییز انجام شود که نظر دانشگاهیان را هم بپرسیم.


47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    85 1
    خوب راست گفته بنده خدا.استیضاح معنی نداره.کارش درست قانونیه.
  • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    52 0
    استیضاح فقط به خاطر پیگیری وزیر در مورد بورسیه های غیر قانوی است که پای برخی از نمایندگان و وابستگان جناحی آنها هم گیر است. جبهه پایداری معلوم نیست چه کرده که اینقدر از وزیر علوم میترسه. واقعا اگر جرأت دارید در زمان باز شدن دانشگاهها استیضاح کنید تا جواب قاطع دانشگاهیان رو هم بشنوید
  • بی نام RO ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    4 0
    به نظر من استیضاح کنند روحانی لج می کند و افراد اصلاح طلب تر از فرجی دانا معرفی می کند و مجلس هم نمی تواند مرتبا رای اعتماد ندهد. فکر کنم مجلس هم دنیال استیضاح نباشد فقط می خواهد فشار بیاورد فرجی محتاط تر عمل کند
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    2 0
    ای ول ای ول