تسنیم نوشت:

تعدادی از علمای الازهر و مجمع تحقیقات اسلامی تاکید کردند که طرح تخریب مسجد النبی و انتقال پیکر پیامبر اکرم (ص) به مکانی نامعلوم در قبرستان بقیع، تلاشی برای فتنه انگیزی و برانگیختن خشم مسلمانان است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی، تعدادی از علمای الازهر با اشاره به اینکه طرح تخریب مسجد النبی و انتقال پیکر پیامبر اکرم(ص) تلاشی برای فتنه انگیزی در میان مسلمانان است، تاکید کردند: احکام شرعی که این طرح به آن استناد کرده است باطل است و در قرآن و سنت عکس آن آمده است.

در همین رابطه دکتر «الشحات الجندی» عضو مجمع تحقیقات اسلامی گفت که این طرح سعودی جنجال برانگیز و تلاش برای فتنه انگیزی و ایجاد ناآرامی است زیرا مسلمانان به زیارت اماکن مقدس پس از ادای مناسک حج عادت دارند.

وی افزود: هیچ مانعی برای توسعه روضه شریفه نبوی وجود ندارد اما باید به دور از آرامگاه پیامبر اکرم (ص) باشد.

وی همچنین در پاسخ به بهانه وهابی ها مبنی بر اینکه بنای مسجد در آرامگاه ها جایز نیست، به این آیه شریفه قرآن در سوره کهف اشاره و این اظهارات را رد کرد: «وکذلک أعثرنا علیهم لیعلموا أن وعد الله حق وأن الساعة لا ریب فیها إذ یتنازعون بینهم أمرهم فقالوا ابنوا علیهم بنیاناً ربهم أعلم بهم قال الذین غلبوا على أمرهم لنتخذن علیهم مسجدا».
دکتر «علی ابو الحسن» رئیس کمیته فتوای الازهر نیز تصریح کرد که قبر حضرت رسول در داخل مسجد نیست و هرگز انتقال پیکر نبی اکرم (ص) جایز نیست زیرا یک اصل وجود دارد و آن اینکه «انتقال قبر پیامبران تا ابد جایز نیست».

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    دیگر در جهنم شیطانی باقی نمانده است و همه به شکل وهابی و طالبان و النصره و بوکوحرام و داعش درآمده اند خدایا گرفتار چه یاجوج و ماجوج هایی شده ایم
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    89 26
    وجدانن اخرزمان نزدیک است
  • نسیم A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    47 14
    واقعا بی شرمی رو به حد اعلا رسوندن. دلیل این همه سکوت در برابر رفتارهای شنیع این طایفه مرتد رو از سوی علمای مسلمین درک نمی کنم. تا کی سکوت و فقط تدریس؟ تا کی علم بی عمل؟ تا به کی سیاست برای منافع؟ بین ما و این طایفه هیچ وحدتی نیست.لعنت خدا بر وهابیون و داعش.
    • بنده IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      15 6
      سلام علیکم، اشتباه متوجه شده‌اید، ما با وهابیت به دنبال وحدتی نیستیم، منظور از وحدت اتحاد مسلمین است و وهابیت فرقه‌ای سیاسی است و از مذاهب اسلامی به شمار نمی‌رود که بخواهیم با آنها وحدت داشته باشیم. آمریکا شیطان بزرگ است اما اینها بدتر از شیطان هستند
  • علی A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    51 8
    خدایاخودت ازرسولت حفاظت کن
  • اصغر IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    17 23
    کار امریکا وهمدستاشه واسه اینکه دست وهابیا توکاره
  • بهرامي IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    12 0
    الله اكبر خدايا نابد كن كساني كه در اين تصميمات نقش دارندوباعث فتنه انگيزي مي شوند.لعنت خدا بر آنها...
  • محمد ت US ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    45 0
    الازهر باید خیلی بیشتر از اینها از اسلام و جایگاه خودش به عنوان مرجعیت دینی اهل سنت دفاع کنه و نباید عرصه رو برای جولان وهابی ها و تندروها باز بزاره الازهر باید به جایگاه رفیع گذشتش در رهبری جهان اسلام و حرکت در مسیر وحدت مسلمونا و تقریب مذاهب برگرده یاد شیخ شلتوت ها و دارالتقریب به خیر
  • علی A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    1 1
    انتقال پیکر پیامبران جایز نیست ولی انفجار مقبره ایشان جایز لست بگین از خشم مردم میترسید وگرنه تا الان کارتون رو کرده بودید