فیلم «تابور» به کارگردانی وحید وکیلی‌فر از پنج‌شنبه اول آبان‌ماه در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این فیلم در جشنواره‌های مختلف جهان به نمایش در آمده و با استقبال فراوان روبرو شده است، وکیلی‌فر که در دومین تجربه کارگردانی خود به سراغ موضوعی علمی - تخیلی رفته است درباره گروه سینمای هنر و تجربه گفت: «تشکیل این گروه سینمایی یکی از اقدامات اساسی وزارت ارشاد بود، چرا که سال‌ها بزرگان سینما از این نعمت محروم بودند و کسانی که در سینمای مستقل کار می‌کنند نیاز به دیده شدن دارند.»

او ادامه داد: «خوشحالم که این فرصت تاریخی مصادف شده است با دوران فیلمسازی ما و نسل جوانی که نیازمند این است تا آثارش را طیف بیشتری از مخاطبان ببینند. مخاطبان استقبال بسیار خوبی از فیلم‌های این گروه کرده‌اند و این دلگرم‌کننده است و نشان می‌دهد که این طرح در طولانی مدت تاثیراتش را خواهد گذاشت.»

وکیلی‌فر درباره حضور فیلم «تابور»در این گروه سینمایی نیز گفت: «این فیلم در فرم و روایت کاملا تجربی ساخته شده است و در ایران چنین کاری کمتر تجربه شده است. نگاه رئالیستی در این فیلم وجود ندارد. ژانر فیلم علمی -تخیلی است، اما نه به صورت مطلق،ت نها به لحاظ فضای بصری و حس و حال اینگونه است.»

او ادامه داد: «این فیلم تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی زیادی حضور داشته و در کشورهای دیگر این فیلم را با ذهن بازتری به عنوان فیلم علمی-تخیلی می‌پذیرند و امیدوارم تماشاچی ایرانی نیز با آن ارتباط برقرار کند. اما انتظار یک ماشین پرنده را در فیلم نداشته باشید.»

کارگردان فیلم«تابور»افزود: «با اینکه این فیلم بارها در جشنواره های مختلف دیده شده است، اما با حضور در این گروه سینمایی احساس می‌کنم نتیجه کارم به بار نشسته است. جای قدردانی از مدیرانی دارد که به تشکیل این گروه سینمایی کمک کردند.»

او در پایان گفت: «آن دسته از تماشاچیانی که در خانه‌هایشان می‌نشینند و بهترین فیلم‌های روز دنیا را نگاه می‌کنند، این زحمت را بکشند و قدمی برای فیلمسازان مستقل کشورشان بردارند و به دیدن فیلم‌های گروه سینمای هنر و تجربه بیایند و فیلم‌های فیلمسازان مستقل را ببینند. این سینما شاید در آینده‌ای نه چندان دور چشم و چراغ و نقطه عطفی در فرهنگ این کشور باشد.»

فیلم «تابور» تاکنون حضور جهانی در جشنواره‌هایی نظیر جشنواره‌های روتردام، ترایبکا، تسالونیکی، بوسان، مونترال، پاریس، کپنهاک، اولهار برزیل، هنگ کنگ، مراکش، دوویل ، دبی و مومبای داشته است. «تابور» موفق به دریافت جایزه یک دستاورد هنری از جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی یونان، جایزه ویژه داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش و جایزه منتقدین بین‌المللی از جشنواره بین‌المللی فیلم «دوویل» در فرانسه و تندیس لوتوس برای بهترین فیلم این جشنواره نیز شده است. 

این فیلم هم چنین از سوی سایت ایندی وایر به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال 2013 نیز انتخاب شده است. 

«تابور» اول آبان برای اولین بار ساعت 19 در موزه سینما و ساعت 21 در خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید. در سینما آزادی اکران فیلم در روزهای 2 و 6 و 10 آبان ساعت 19 است و در خانه هنرمندان 7 آبان در ساعت 16 و 10 آبان ساعت 21 است. در پردیس کوروش روز جمعه 2 و 10 آبان اکران فیلم در ساعت 20 است و در سینما هویزه نیز برای اولین بار روز جمعه 2 ساعت 19 نشان داده می‌شود.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    94 9
    این اولین کار علمی تخیلی نیست همین حال سریالی داشتیم با نام معراجی ها که کاملا علمی تخیلی بود و با هیچ عقل و منطقی جور در نمی امد.
    • ناشناس IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
      2 1
      نه دانشجوش دانشجو بود، نه رییس دانشگاهش، نه استادش، نه شهیدش، نه پزشکش، نه مشکلات جامعه اش، نه اصلا خودش فیلم به حساب می آمد. الان یکی از سینه چاکان ده نمکی می نویسه « چشمتون در اومده فیلم هاش فروش می کنه؟» پیشاپیش عرض کنم بله چشمم درآمده.
  • احسان IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    47 0
    فیلم " دیگه چه خبر" که دهه ۷۰ ساخته شده هم علمی تخیلی بود و با وجود عدم بکارگیری جلوه های کامپیوتری هنوز هم فوق العاده است..... همچنین فیلم " من زمین را دوست دارم" با بازی علیرضا خمسه هم علمی تخیلی بود
    • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
      3 5
      ببخشید این فیلم هایی که شما اشاره کردین ... تخیلی بودن و نه علمی تخیلی
  • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    3 1
    پس معلومه هنوز فیلم تخیلی ندیدی که این فیلم ها براتون جالب شده.