نوبخت: انتقال سازمان فضایی به وزارت ارتباطات/ سهم مناسب بهداشت در لایحه بودجه

ایلنا نوشت:

سخنگوی دولت تاکید کرد: در دولت تدبیر وامید برنامه‌هایی داریم که از این دانش سازمان فضایی و معاونت علمی و فناوری به صورت گسترده‌تر استفاده کنیم.

محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز هیات وزیران گفت: در جلسه امروز مصوباتی در مورد اختصاص اعتبار برای چند طرح مهم داشتیم.

تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل جاده‌های هراز، فیروزکوه و رشت

سخنگوی دولت ادامه داد: با توجه به نزدیکی ایام تعطیلات نوروز ضرورت آماده شدن راه‌های مواصلاتی تهران به سمت استان‌های شمالی احساس می‌شد برای همین مقرر شد مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل قسمت‌هایی از جاده‌های هراز، فیروزکوه و رشت تخصیص داده شود. همچنین مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای مقابله با سیل و مشکلات ناشی از حوادث غیر مترقبه به استان گلستان اختصاص داده خواهد شد.

بیشترین سهم برای بهداشت در بودجه دیده شده است

وی افزود: در جلسه امروز گزارشی از سوی وزیر بهداشت در مورد اجرای طرح تحول سلامت ارائه شد٬ در لایحه بودجه بالغ بر ۵۲ هزار میلیارد تومان اعتبار که نسبت به سال جاری از ۴۴ درصد رشد برخوردار است برای اجرای طرح تحول سلامت و بحث بهداشت و درمان تخصیص داده شد.

سخنگوی دولت یادآور شد: از بودجه ۲۰۷ هزار میلیارد تومانی که کمیسیون تلفیق تصویب کرد٬ حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان سهم بهداشت و درمان است که می‌توان گفت بیشترین سهم برای بهداشت در بودجه دیده شده و این نگاه دولت را به مسئله سلامت مردم می‌رساند.

سازمان فضایی به وزارت ارتباطات منتقل شد

نوبخت با اشاره به اینکه ۴ بهمن جلسه شورایعالی اداری جهت ارتقای جایگاه سازمان فضایی کشور تشکیل شد٬ گفت: در همین رابطه دولت مصوبه سال ۸۹ را که طبق آن سازمان فضایی به نهاد ریاست جمهوری منتقل شده بود٬ لغو کرد چرا که برای نهاد ریاست جمهوری که تشکیلاتی صرفا اداری است توجهی که شایسته این سازمان است صرف نمی‌شد برای همین سازمان فضایی به جایگاه اصلی خود یعنی زیر نظر وزارت ارتباطات منتقل شد که البته برخی از مسئولیت‌ها نیز به معاونت علمی و فناوری تفویض شد. ما در دولت تدبیر وامید برنامه‌هایی داریم که از این دانش به صورت گسترده‌تر استفاده کنیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =