موسسه خیریه محک ضمن قدردانی از اقدام نیکوکارانه جمع آوری درهای بطری پلاستیکی با هدف تامین هزینه صندلی چرخدار برای معلولان نیازمند؛ اعلام کرد این موسسه چنین برنامه ای در دستور کار خود ندارد. محک برنامه جمع آوری در بطری ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، اعلام کرد موسسه خیریه محک برنامه ای برای جمع آوری در پلاستیکی بطری ندارد.

چندی است در شبکه های اجتماعی پیام هایی منتشر می شود که در آن آمده محك براى جمع‌آورى درهاى پلاستیکی بطرى برنامه‌ريزى كرده است؛ ولی این موسسه خیریه گفته آثار مادی و معنوی جمع آوری درهای پلاستیکی بطری، تنها متعلق به گروه مبتکر است.

ماجرا از این قرار است که چندی پیش یک بانوی نیک اندیش تبریزی با پيوستن به يك كمپين جهاني كه هدف آن جمع‌آوري در بطري جهت تأمين هزينه‌هاي خريد صندلي چرخدار براي معلولين نيازمند بوده است، کار خود را آغاز کرد.این اقدام با واکنش مثبت و استقبال مردم روبرو شد.

پیرو آن پیام هایی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که محک نیز چنین برنامه ای دارد. این موسسه در واکنش به این موضوع، هدایت و تخصیص این منابع به محک و کودکان مبتلا به سرطان را خارج از اصول حاکم بر این مؤسسه عنوان کرد.

سپیده جلالی، جوان تبریزی که شروع کننده این کار در ایران است در گفت و گویی درباره این کار خود اظهار کرده است این کمپین در خیلی از کشورها وجود دارد و به صورت بسیار سیستماتیک کار می ‌کند. یعنی مردم سر بطری تحویل می‌ دهند و برای معلولان ویلچر می‌گیرند. وی همچنین گفته وقتی با این کمپین آشنا شدم، راه‌اندازی چنین کمپینی در گوشه ذهنم بود تا این که تصمیم گرفتم از خودم شروع کنم. اول خودم و خانواده‌ام شروع به جمع آوری این سر بطری ‌ها کردیم و بعد به دوستانم خبر دادم. اکنون این کمپین در بسیاری از استان های ایران فراگیر شده است.

محک نیز با تحسین این کار یاد آور شده که باید كليه درهاى بطري پلاستيكى جمع آورى شده و كمك‌هاى مرتبط در اين خصوص را به مراكزى كه مبدع اين حركت ارزشمند هستند اهدا شود تا اين اقدام جهانى از هدف اصلى خود، منحرف نشود.

چندی پیش هراتی معاون طرح و برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در گردهمایی جمع آوری درب بطری های پلاستیکی که با عنوان کمپین مردمی جمع آوری درب بطریهای پلاستیکی و خرید صندلی چرخدار از درآمد حاصل از بازیافت برای معلولان محروم در شهر تبریز برگزار شد گفته بود جدا سازی و تفکیک زباله های تر و خشک در مبدأ تولید علاوه بر پاکیزگی شهر موجب کاهش آلودگی محیط زیست و زیبایی منظر شهری شده و ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی به اقتصاد ملی نیز کمک می کند.

موسسه خیریه محک از همه مخاطبان و علاقمندان به همیاری درخواست کرده است تا با کمک به حفظ ارزش‌هاي اين مؤسسه و احترام به حقوق مادى و معنوى اين اقدام همراهى كنند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شادی IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    46 8
    با سلام اقدام بسیار زیبایی کردن واقعا خدا قوت.
  • نازنین EU ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    40 3
    سلام وقت بخیر من جمع کردم کجا باید تحویل بدم. لطفا آدرس بدید.