۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۵

ایسنا نوشت:کاریابی‌هایی که غیرمجاز فعالیت کنند شناسایی و با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار از آلمان، ترکیه، استرالیا و دانمارک به عنوان کشورهای هدف برای اعزام کارجویان ایرانی نام برد و گفت: کاریابی‌هایی که غیرمجاز فعالیت کنند شناسایی و با آنها برخورد خواهد شد.

"محمد اکبرنیا"  اظهار کرد: با چشم‌انداز جدیدی که در دوران پسابرجام به وجود آمده و گشایش فضای تعامل با کشورهای دنیا،‌ مذاکرات و تعاملاتی برای اعزام نیروهای کار داخلی به کشورهای پذیرنده صورت گرفته و بر همین اساس کشورهای استرالیا، آلمان، دانمارک، ترکیه و همچنین ایرلند نسبت به جذب نیروی کار ایرانی ابراز تمایل کردند.

وی با اشاره فعالیت حدود 80 مرکز کاریابی خارجی در کشور، از آمادگی کشورهای انگلیس، استرالیا و گرجستان برای ایجاد دفاتر هدایت نیروی کار خبر داد.

به گفته اکبرنیا، دفاتر هدایت نیروی کار وظیفه حمایت از شاغلان ایرانی خارج از کشور و ایجاد بسترهای اشتغال و فراهم سازی اعزام نیروی کار به خارج را برعهده دارند.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار در ادامه رشته‌های موردنیاز برای اعزام نیرو به استرالیا را پرستاری و پزشکی عنوان کرد و گفت: ترکیه برای مشاغل عمومی خود نیازمند نیروی کار است و آلمان نیز خواهان نیروی کار ماهر است که بر این اساس برنامه اعزام نیروی کار به این کشورها را در دستور کار داریم.

اکبرنیا توانمندسازی کاریابی‌ها و گسترش کاریابی‌های مجازی را از دیگر اقدامات پیش روی وزارت کار عنوان کرد و درباره آخرین روند واگذاری تصدی‌های وزارت کار به کاریابی‌ها، گفت: براساس بخشنامه معاونت روابط کار وزارت کار کلیه امور قابل واگذاری نظیر تشکیل پرونده بیمه بیکاری و اشتغال مجدد متقاضیان بیمه بیکاری به کاریابی‌ها سپرده شده و این امر از اردیبهشت ماه امسال انجام گرفته است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم برخورد و مقابله با کاریابی‌های غیرمجاز، از هماهنگی با پلیس فتا و اداره اماکن برای شناسایی متخلفان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس قانون، کاریابی‌هایی که به طور غیرمجاز فعالیت می‌کنند شناسایی و با آنها برخورد می‌شود

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    48 1
    خب چرا لیست مجازها رو اعلام نمیکنید؟ که آخرش اگه کلاه برداری شد بگین این غیرمجاز بوده؟ از اول تا آخر این مملکت همه خلاف قانونن.
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    11 0
    فقط بگوييد كه در پنج سال گذشته چند نفر را به چه كشورهايي فرستاده ايد؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    8 0
    خبر خوندم افزایش 300 درصدی مهاجرت پرستاران در سال 95 منم باشم میرم استرالیا با این وضعیت بیمارستانا
  • محمد A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    16 0
    بیچاره جوانان این مملکت که باید در بخش خدمات عمومی در ترکیه مشغول به کار شوند .زمانی نه چندان دور کارگر از کره جنوبی برای کار در بنادر جنوب ایران وارد می شد .
  • ایمان IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    2 0
    جالب است برای من این کشورها چه کار میکنند که با وجود جمعیت خود و جذب مهاجر زیاد از کشورهایی مثل سوریه از ایران هم نیروب کار جذب می کنند ولی کشور ما تعداد زیادی مازاد نیروی کار دارد.