یک کارشناس بازار کار گفت:«آمارهای مربوط به خروج از رکود را باید به فال نیک بگیریم.»

حمید حاج‌اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با بیان این‌که یک پیشنهاد دولت در برنامه ششم توسعه این بوده که خود را 15 درصد کوچک کند، اظهار داشت: «ما باید به این نکته توجه کنیم که برخی از فعالیت‌های دولت حاکمیتی است و در درازمدت می‌توانیم شاهد کوچک شدن دولت باشیم.»

این کارشناس بازار کار تصریح کرد: «در کنار این، به کارفرمایان گفته شده اگر افراد لیسانس به بالا را به عنوان کارورز بگیرید، به شما معافیت بیمه‌ای می‌دهیم. به نظر من، این مشوق خوبی برای ایجاد شغل در کشور در بخش خصوصی است.»

 «دولت اعلام کرده در ابتدای امسال نرخ رشد اقتصادی 4.4 درصد بوده است؛ اگرچه این آمار با واقعیت‌های بازار کار و اقتصاد محسوس نیست.»

او گفت: «بر این اساس، بخش زیادی از رشد اقتصادی مربوط به صادرات نفت، پتروشیمی و صنایع وابسته به نفت است.»

این کارشناس بازار کار با بیان این‌که یکی از مشکلات جدی ما این است که هنوز اقتصاد کشور متکی به بخش خصوصی نیست، عنوان کرد: «ما باید دنبال این باشیم که رشد اقتصادی از رشد و توسعه بخش خصوصی به‌دست آید تا در کشور بتواند ایجاد اشتغال و تولید ثروت کند. در عین حال، رشد اقتصادی کیفی شود و بهره‌وری در داخل آن باشد.»

حاج‌اسماعیلی متذکر شد: «ما این آمارها را که نشان می‌دهد رونق ایجاد شده و داریم از رکود خارج می‌شویم، به فال نیک می‌گیرم، اما دولت باید حوصله کند و در پایان سال ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت داشته باشد.»

این کارشناس بازار کار گفت: «من به دولت حق می‌دهم و بعضی وقت‌ها به آقای روحانی که نگاه می‌بینم، می‌بینم واقعا تحت فشار است و حق دارد که به دنبال اخبار مثبت برای جامعه باشد.»

حاج‌اسماعیلی گفت: «در حال حاضر برنامه ششم توسعه با تنش جدی مجلس روبه‌رو شده است. برخی از مجلسی‌ها درصدد هستند که این برنامه را برگردانند و می‌گویند اصلا قابل قبول نیست. جنبه‌های متعددی را نقد می‌کنند. به همین دلیل ما باید صبر کنیم و ببینیم در کمیسیون‌ها چه اتفاقی می‌افتد.»

 

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =