علیرضا حیدری که به تازگی به عنوان رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی انتخاب شده در گفتگو با خبرآنلاین می‌گوید:«کشتی پهلوانی برای ما و افتخار ایران است.»

مرتضی رضایی: علیرضا حیدری و گرفتن یک پست خوب و مهم در جهان. پستی که از نظر خودش چون ریشه در سنت های ایران دارد مهم است. او که زمانی نایب رییس فدراسیون کشتی بود حالا تمام فکر و ذکرش را معطوف به کشتی پهلوانی کرده و می خواهد انقلابی در این رشته به راه بیاندازد. او با رقیب خودش کورتانیدزه معروف حالا در یک جبهه قرار دارند و این بار هر دو با هم برای رشد کشتی پهلوانی تلاش می کنند. حیدری در کل آدم منطقی ای است و سعی می کند تا زیاد وارد حاشیه نشود. البته به هر سوال حاشیه ای که داشته باشید پاسخ می دهد و ابایی از این ندارد که درباره چه کسی جرف می زند، حتی اگر آن شخص رسول خادم باشد و بخواهد درباره اختلاف نظر با او، ترک کردن فدراسیون و تحویل دادن پست نایب رییسی حرف بزند.حیدری با این حال می گوید: « دو اتفاق مهم در این چند وقت اخیر افتاد، یکی پست گرفتن رسول خادم در فدراسیون جهانی و دیگری هم رییس شدن من در کشتی پهلوانی. کار شروع شده است و باید تلاش کنیم تا بهترین باشیم. »

بدون شک اتفاق مهمی افتاده است و کشتی و به خصوص کشتی پهلوانی حالا رییسی ایرانی دارد. ضمن اینکه نباید از پست مهمی که رسول خادم هم گرفته غافل شد.
این اتفاق خوب است.اما تمام کسانی که در این سالها در کشتی بوده اند تلاش شان این بوده که از این اتفاق ها بیفتد و این بسترها فراهم شود.خوشبختانه این اتفاق در فدراسیون آقای خادم افتاد و ایشان توانستند صاحب پست خوبی شوند.با این حال بزرگترین مسئله این است که ما بتوانیم خوب کار کنیم.تا به حال مدام از فدراسیون جهانی ایراد می گرفتیم که چرا کار نمی کنند یا چرا بدون برنامه هستند اما حالا که خودمان در راس کار هستیم باید بهترین ها را انجام بدهیم.به خصوص درکشتی پهلوانی.همه چیز این کشتی برای ماست.از لباسش گرفته تا فرهنگ و ....اگر ما خوب کار کنیم نفرات بعدی که بیایند هم می توانند درپست های مختلف و در کیته های مختلف سمت بگیرند و موفق باشند.این اتفاق باعث می شود تا ورزش کشتی از غربت خارج شود.

برنامه های خوتان برای پیشرفت کشتی پهلوانی چه چیزی است؟
اینکه من به سمت کشتی پهلوانی آمدم به این دلیل بود که جنس این کشتی فرق می کند.حذاب است و ممکن است از رشته های دیگر مثل جودو هم نفر جذب شود یا از کشتی گیران محلی.باید آرام آرام این کشتی را جهانی کنیم.این یک افتخار برای کشور ماست.شما ببینید روس ها ادعا می کنند که کشتی آزاد برای آنهاست،ترک ها هم همین ادعا را دارند اما در کشتی پهلوانی کسی هیچ ادعایی نمی تواند داشته باشد.این کشتی برای ایران است.

نکته جالبی که اتفاق افتاد حضور کورتانیدزه در کنار شماست.سال ها را او رقیب بودید و ...
او رفیق من است.باید دست در دست هم بدهیم تا فضای خوبی را در این رشته ورزشی ایجاد کنیم.ما در کشتی آزاد و روی تشک با هم می جنگیدیم الان هم با هم می جنگیم اما در یک جبهه.باید تلاش خودمان را بکنیم تا کشتی پهلوانی را به یک رشد خوبی برسانیم.فعلا در بدو حضور باید از تمام پتانسیل استفاده کنیم.من به تنهایی که نمی توانم کاری از پیش ببرم.کورتانیدزه باید بخشی از دنیا را متقاعد کند و من هم بخش دیگری را.باید در کنار هم قرار بگیریم تا اگر شد این رشته ورزشی را المپیکی کنیم.اگر این رشته به المپیک برسد نصف راه را رفته ایم.

زمانی خیلی ها دوست داشتند تا طوری وانمود کنند که علیرضا حیدری با رسول خادم مشکل دارد.آن هم به دلیل اینکه حکم نایب رییسی اش امضا نمی شد.اما صبوری شما و رفتارهایی که داشتید یک جورهایی...
فدراسیون رسول خادم فدراسیون فعالی است.در این فدراسیون دبیر به خوبی کارهایش را انجام می دهد چون کار برای انجام دادن دارد.وقتی خود آقای خادم از 5 صبح به فدراسیون می آید و 11 شب به منزل می رود خب دیگر کاری برای نایب رییس نیست که انجام بدهد.نایب رییس باید در زمان غیبت رییس کارهای مربوط به او را انجام بدهد.حضور من در فدراسیون سمبلیک بود.خودم هم کارهای دیگر داشتم و احساس کردم که این جا به درد من نمی خورد.گله ای هم نداشتم به اسم و رسم هم نیازی نبود.هدف من فقط کمک کردن بود که آنجا نمی تواستم این کار را انجام بدهم.

به عنوان سوال آخر انتشار عکس هایی از عباس جدیدی پس از عیادت از منصور پورحیدری هجمه های زیادی را به راه انداخت.نظر شما درباره این اتفاق ها چیست؟

من کل موضوع را بد دیدم.حالا ایشان با چه اهدافی رفته بودند را نمی دانم.کسی از باطن آدم ها خبر ندارد اما اینکه با شخصیت یک نفر بازی می کنند  این بد است.من بالاتر از این را احساس می کنم.به نظرم غیر از جدیدی دارند کشتی و بالاتر از آن ورزش را زیر سوال می برند.جالب اینجاست که خیلی از ورزشی ها خودشان این مطالب را پخش می کردند.اینها متوجه نمی شوند که انتشار این عکس ها به پیکره ورزش آسیب می زند.یک ورزشکار 18 ساله ممکن است بیاید و مدال های زیادی هم بگیرد اما اصل وجودی این جوان در جامعه شکل می گیرد.ما داریم این جوان را قبل از حضور محاکمه می کنیم.یک سری از سیاسیون و ورزشی ها دارند این کارها را انجام می دهند و اصلا فکر نمی کنند که موضوع فقط جدیدی نیست.بلکه دارد دان کل ورزش را می گیرد.به نظرم دارند یک طوری وانمود می کنند که بگوید ورزشکاران بی سواد هستند.ورزشکاران بیایند از خودشان دفاع کنند.قرار نیست همه تا آخر عمر فوتبال بازی کنند یا کشتی بگیرند.یک جایی باید وارد اجتماع شد و در فضایی مشترک با آدم ها کار کرد اما خیلی ها نمی خواهند این فضا ایجاد شود. 

43257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 602064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =