مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت : امسال بیش از 120 طرح عمرانی با بیش از هشت هزار میلیارد ریال در فرودگاههای کشور اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، رحمت الله مه آبادی در بندر عباس افزود : این طرحها در زمینه توسعه و افزایش ظرفیت فرودگاهها ،توسعه حمل و نقل هوایی ، افزایش ایمنی فرودگاهها است.

وی گفت : برای سال آینده نیز طرح های عمرانی با 10 میلیارد تومان هزینه برآورد شده که شش میلیارد تومان برای ارتقای ایمنی در فضای منطقه ای هوایی ،اصلاح هندسی و بهسازی ترمینال خارجی از برنامه های اولویت دار است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود : فرودگاه بین المللی بندرعباس هم به زودی فرودگاه هاب منطقه ای تبدیل می شود .

مه آبادی تصریح کرد: با هاب شدن فرودگاه بین المللی بندرعباس کالاهای اساسی از طریق دریا به کشورهای آسیای میانه ترانزیت می شود.

معاون عملیات فرودگاهی کشور هم گفت : بیش از 500 میلیارد تومان هم برای بهسازی و تکمیل زیر ساختهای فرودگاههای کشور هزینه شده است.

غلامحسین باقریان افزود : برای سال آینده هم بیش از 130 میلیارد تومان برای تجهیزات ناوبری فرودگاههای کشور اعتبار لازم است.

وی گفت : در سه ماهه دوم سال آینده نیز دو پل خطی برای جابجایی مسافران فرودگاه بین المللی بندرعباس با هزینه هر کدام 5 میلیارد تومان جانمایی می شود.

معاون عملیات فرودگاهی کشور افزود : جانمایی رادار با هزینه 30 میلیارد تومان هم در فرودگاه بین المللی بندرعباس تا سال آینده در دستور کار قرار دارد.

باقریان گفت : ارتقای برج مراقبت فرودگاه بین المللی بندرعباس برای عملیات هاب هم تا سال آینده اجرا می شود.

بیش از پنجاه فرودگاه با بیش از 200 فروند هواپیما در کشور وجود دارد.

روزانه هزار پرواز عبوری از آسمان کشور صورت می گیرد.

۴۶

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =