ایرنا نوشت: کره شمالی اعلام کرد که این کشور خود را برای پرتاب یک فروند موشک بالستیک قاره پیما در هر زمانی و از هر نقطه ای آماده کرده است.

پیش از این «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در پیام خود به مناسبت آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی گفت که کشورش در مراحل نهایی آزمایش چنین موشکی قرار دارد که قادر به حمل کلاهک هسته ای است.

یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی که نامی از او برده نشده است امروز به خبرگزاری این کشور گفت که مقصر اصلی چنین شرایطی آمریکاست.

یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی به نقل از این مقام کره شمالی خاطرنشان کرد که اگر آمریکا سیاست های خصمانه نداشت و حق حاکمیت و تمامیت ارضی کره شمالی را تهدید نمی کرد این کشور مجبور نبود چنین موشکی تولید کند.
او تصریح کرد: ما با ساخت این موشک یک بار دیگر توانستیم نیروی تدافعی بازدارنده خود را بالا ببریم و این برای حراست از کشور لازم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی تاکید کرد که این کشور در معرض تهدیدهای نظامی و هسته ای تسلیحاتی آمریکا قرار دارد و ساخت این موشک توان دفاعی بازدارنده را ارتقا داده است.

رهبر کره شمالی در پیام تلویزیونی سال نو گفت که آمریکا با تهدیدهای نظامی و هسته ای در شبه جزیره کره بارها برای کره شمالی خطر آفرین شده و با برگزاری رزمایش هایش این کشور را در معرض یک مخاطره جدی قرار داده است.

یونهاپ از قول «آنتونی بلینکن» معاون وزیر خارجه آمریکا نیز آورده که کره شمالی در یک سال گذشته موفق به تقویت برنامه های تسلیحاتی هسته ای و موشک های بالستیک خود شده است اما آمریکا فشارها را بر پیونگ یانگ افزایش خواهد داد.

کره شمالی سال ۲۰۱۶ میلادی دو آزمایش اتمی انجام داد و بیش از ۲۰ فروند موشک بالستیک و چند فروند راکت دوربرد پرتاب کرد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =