فعالیت‎ در حرفه آرایشگرای زنانه کمک شایانی به توسعه روابط اجتماعی، گسترش فعالیت‎های خدماتی و اقتصادی و ایجاد درآمد برای بانوان به ویژه اقشار آسیب‌پذیر از جمله زنان بی‌سرپرست است.

سهیلا کاظمی در گفتگو با خبر آنلاین اظهار کرد: در بسیاری از موارد که مسئولیت مستقیم خانوار بر عهده بانوان است فعالیت‎ در این حرفه کمک شایانی به توسعه روابط اجتماعی، گسترش فعالیت‎های خدماتی و اقتصادی و ایجاد درآمد برای آنها بویژه اقشار آسیب‌ پذیر از جمله زنان بی‌سرپرست می‌نماید.
کاظمی تاکید کرد: فعالان و زحمت‎کشان این صنف با توجه به استقلال و درآمدزایی خود، کمک شایانی به اقتصاد زنان خانوار و توسعه فعالیت‌های خدماتی آنها در اقتصاد کشور می‌نمایند.
با توجه به خاص بودن فعالیت اعضای این اتحادیه و ارتباط گسترده و تنگاتنگ فعالیت ایشان با اقتصاد و فرهنگ و بسیاری از زیربنیان‎های اجتماعی مشکلات قابل توجهی نیز فرا روی آنها قرار دارد. این مشکلات از نگاه تبعیض‎آمیز به زنان یا فعالیت‎های آن‎ها ناشی می‎شود و یا گاه از ترکیب چند عامل به وجود می‎آید.
کاظمی فعالیت اماکن غیرمجاز در رسته آرایشگری را از جمله مهم‎ترین معضلات و مشکلات این صنف دانست و گفت: رفع تمامی موارد و مشکلات نیازمند بررسی میدانی و مطالعه جامع و تصمیم و برخورد قاطع با حمایت مسئولان و مراجع زیربط است.
رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه استان البرز بر لزوم برنامه‌ریزی آموزشی در اتحادیه متبوع خود تاکید کرد و گفت: از آنجا که ارتقای مهارت اعضا نیازمند برنامه‌ریزی و ساماندهی آموزش است و فقدان آگاهی کافی صدماتی را به جایگاه و شان اعضای این صنف وارد می‎نماید ضروری است با برنامه‌ریزی و آموزش در قالب برگزاری کلاس‌های آموزشی، تشریح قوانین، شرح وظایف اعضا و الزامات اجرایی آن نسبت به ارتقای سطح مهارت و سلامت بیش از پیش اعضا دست یافت.
وی از اصناف به عنوان پایه و بنیان فعالیت اجتماعی و اقتصادی نام برد و افزود: اصناف می‌تواند با ایجاد انگیزه در اشخاص زمینه گسترش و توسعه اقتصادی را بدون ایجاد هزینه برای دولت و خزانه عمومی فراهم آورد.
کاظمی در پایان گفت: اتحادیه به صورت ذاتی وظیفه حمایت در چارچوب قانون از اعضا و حقوق مشتریان را داراست و بدیهی است با هماهنگی و همراهی هیئت مدیره و اعضای صنف به تعالی خدمات و افزایش بهره وری و فضای سالم در جامعه بیش از پیش دست خواهد یافت.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =