مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: بنادر و دریانوردی آبادان با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های موجود و سایت مسافری مجهز در پیشبرد صنعت گردشگری و جذب توریست در استان خوزستان و شهرستان آبادان جایگاه ویژه ای دارد.

رضا سفاری در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان اظهار کرد: بندر آبادان با توجه به بهره مندی از جاذبه های گردشگری، همجواری با کشورعراق و  یادمان های متعدد مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بستر مناسبی جهت جذب توریست و علاقمندان بسیاری برای بازدید از آبراه اروند رود را دارد.

وی ضمن اشاره به برگزاری نشست هماهنگی اجرای تورهای گشت دریایی در آبراه بین المللی اروند رود با مدیرعامل شرکت کشتیرانی والفجر ۸ افزود: در این نشست در خصوص برقراری  تورهای گشت آبی در مسیر بندر آبادان به خرمشهر و به عکس و راه اندازی سایت مسافری تبادل نظر شد.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز اظهار کرد: موضوع برنامه ریزی به جهت توسعه گردشگری و بهرمندی میهمانان نوروزی از امکانات و ظرفیتهای موجود در بندر آبادان در دستور کار این اداره قرار گرفت.

مدیر بندر و دریانوردی آبادان تصریح کرد: نوروز امسال بیش از ۸۰ هزار نفر با کشتی از اروندرود بازدید کردند.

سفاری گفت: بنادر و دریانوردی آبادان با بهره گیری از امکانات و ظرفیتهای موجود و سایت مسافری مجهز در پیشبرد صنعت  گردشگری و جذب توریست در استان خوزستان و شهرستان آبادان جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: قصد داریم تا با برگزاری نشست های متعدد در زمینه رشد و تعالی فرهنگ گردشگری در آبادان به ویژه گردشگری آبی تلاشهای هدفمندی را به انجام برسانیم.

وی اظهار کرد: بر این اساس طی هماهنگی های انجام شده با مدیرعامل شرکت کشتی رانی والفجر ۸، یک فروند شناور کاتاماران با ظرفیت جابجایی ۲۹۵ نفر مسافر برای این امر پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد:  تامین ایمنی مسافران، شناور و مسیر اجرای تور از اولویت های اجرایی اداره بندر و دریانوردی آبادان است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =