ایسنا نوشت: درگیری‌های خشونت‌آمیز میان نیروهای پلیس نیجریه و تظاهرکنندگان حامی دونالد ترامپ در نیجریه دست‌کم ۲۰ کشته و ۲۰۰ مفقود برجای گذاشته است.

به گزارش پایگاه اکسپرس، حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا پس از برگزاری یک تظاهرات با نیروهای امنیتی و پلیس نیجریه درگیر شدند و در جریان این درگیری‌ها براساس اعلام منابع محلی ۶۵ تن دستگیر شدند و برخی از کشته شدن ده‌ها تن خبر دادند.

در حالی که گروه‌های مخالف ترامپ به تظاهرات خود در واشنگتن ادامه می‌دادند یک گروه حامیان ترامپ نیز در ایالت ریورز جنوبی در نیجریه تجمعی را در حمایت از او برگزار کردند.

با این حال زمانی که یک گروه استقلال طلب به نام گروه "بومیان بیافرا" با افسران پلیس در جریان راهپیمایی درگیر شدند خشونت‌ها بالا گرفت.

این تظاهرکنندگان در خیابان‌های این ایالت راهپیمایی کرده و پرچم‌های آمریکا را تکان داده و شعارهایی را علیه دولت نیجریه سر دادند.

یک سخنگوی معترضان گفت: ۲۰ تن از آنها کشته شدند و ۲۰۰ تن دیگر نیز هنوز پیدا نشده‌اند. با این حال پلیس نیجریه این ادعاها را رد کرده و تنها گفته ۶۵ تن دستگیر شده‌اند اما کسی کشته نشده است.

یکی از معترضان حامی ترامپ به نام چین وئوبا گفت: از رئیس‌جمهور جدید آمریکا حمایت می‌کنم زیرا خواهان خودمختاری برای منطقه‌اش است در حالی که دولت نیجریه شدیداً جلوی آن را می‌گیرد.

پلیس نیجریه اعلام کرده که تجمع مذکور همزمان با مراسم تحلیف ترامپ در روز جمعه در شهر پورت هارکورت در جنوب نیجریه برگزار شده است و برگزار کنندگان آن استقلال طلبان حامی گروه بیافرا بودند.

پلیس اعلام کرد که این تجمع مجوز نداشته و از آنجا که باعث اخلال در نظم عمومی شد نیروهای پلیس با تدابیری نظیر استفاده از گاز اشک‌آور معترضان را متفرق کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
    7 2
    پس شما نوکر ترامپید و می خواید به وسیله اون استقلال پیدا کنید وگرنه افکار عمومی کشور خصوصا اون ایالت با شما همرا نیست که منتظر دخالت خارجی هستید