برای نخستین بار اتفاق افتاد/ قهرمانی بانوان والیبالیست ایران در آسیای مرکزی

تسنیم نوشت:تیم ملی والیبال بانوان ایران با شکست مالدیو با اقتدار قهرمان رقابت‌های انتخابی زنان جهان در منطقه آسیای مرکزی شد.

رقابت‌های انتخابی زنان جهان در منطقه آسیای مرکزی که از روز جمعه در شهر ماله پایتخت مالدیو آغاز شده است، امروز (یکشنبه) با قهرمانی ایران به پایان رسید.

تیم ملی والیبال بانوان ایران امروز در دومین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف مالدیو رفت و موفق به شکست سه بر صفر میزبان این رقابت‌ها شد و با 6 امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد.

شاگردان مایدا چیچیچ سرمربی تیم ملی بانوان ایران در سه ست متوالی با امتیازهای 25 بر 4، 25 بر 12 و 25 بر 15 به پیروزی رسیدند تا عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

بانوان ایران با کسب عنوان قهرمانی در آسیای مرکزی به عنوان دهمین تیم رقابت‌های انتخابی جهان در قاره کهن آسیا معرفی شد تا در مرحله نهایی این رقابت‌ها برای چهار سهمیه رقابت‌های جهانی به میدان برود.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان جهان سال 2018 با حضور 24 تیم از 7 تا 28 مهرماه سال 1397 به میزبانی ژاپن برگزار می شود.

تا کنون حضور سه تیم در این رقابت ها قطعی شده است. آمریکا به عنوان قهرمان سال 2014، ژاپن میزبان سال 2018 و تیم ملی والیبال برزیل به عنوان قهرمان سال 2015 آمریکا جنوبی سه تیم قطعی شده این رقابت ها هستند.

قاره آسیا علاوه بر میزبان، چهار سهمیه دیگر در مسابقات والیبال قهرمانی جهان دارد که تیم ها بر اساس مسابقات انتخابی مشخص می شوند.

مرحله دوم یا نهایی مسابقات والیبال انتخابی جهان در قاره آسیا با حضور 10 تیم در دو گروه برگزار می شود که یک گروه پنج تیمی به میزبانی قزاقستان (گروه الف) و پنج تیم دیگر هم به میزبانی تایلند (گروه ب) با هم رقابت می کنند.

تا کنون حضور تیم های چین، قزاقستان، استرالیا، کره جنوبی، تایلند، ویتنام، کره شمالی، چین تایپه و تانگو در مرحله نهایی مسابقات انتخابی زنان جهان در قاره آسیا قطعی شده است و تیم ایران به عنوان قهرمان منطقه آسیای مرکزی دهمین تیم شرکت کننده در این رقابت هاست.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الکس A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    3 5
    از نتیجه معلومه حریف خیلی ضعیف بوده...آخه مالدیو والیبال داره؟؟؟
  • saeed A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    7 1
    دم شما گرم . به امید موفقیت بیش از پیش
  • بی نام RO ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    7 1
    اسيا هم ماشالله اينقدر بزرگ هست شيش جور قهرمانى توش هست