شاهکار جدید در فدراسیون فوتبال؛ تغییر نتیجه فوتسال بعد از ۲۴ ساعت

کمیته فوتسال اعلام کرده تیم داوری بازی فرش آرا و مس سونگون 24 ساعت بعد بازی متوجه شده تصمیمش اشتباه بوده!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازی عجیب و غریب فرش آرای مشهد و مس سونگون بعد از 24 ساعت عوض شد و کمیته فوتسال علی کفاشیان رای به برتری تیم مشهدی داده است.داریوش سعیدی: بازی فوتسال فرش آرای مشهد و مس سونگون ورزقان شاید یکی از عجیب ترین شاهکارهای فدراسیون فوتبال مهدی تاج و کمیته ای است که مسئولیتش را علی کفاشیان بر عهده دارد. تیم مشهدی که در هفته های گذشته برای میزبانی ورزشگاه شهدای حرم را در منطقه گلشهر معرفی کرده است. ورزشگاهی در اطراف شهر بزرگ مشهد که نه مسیر دسترسی مناسبی دارد و نه از نظر امنیت ، استاندارد های لازم را دارد. ورزشگاهی که حائل بین طرفداران و زمین بازی تنها در آن تابلوی تبلیغات است و شاید به همین دلیل بود که در بازی جنجالی فرش‌آرا و مس سونگون ، وقتی جماعت حساس شد ، به میانه زمین ریخت و بیشتر این هیاهوی بازی را رقم زد. در این بازی و در ثانیه های پایانی اتفاقات عجیبی رخ داد. مس سونگون در شرایطی که بازی مساوی پیش می رفت ، برای اینکه از کورس صدرنشینی باز نماند ، پاور پلیر بازی کرد. درست در ثانیه پایانی بازی بود که در یک کش و قوس اتفاقاتی عجیب افتاد.

تابلوی زمان سنج تمام شده بود ، داور چهارم سوت پایان بازی را زد و بازیکن فرش آرا توپی را به سمت دروازه مس سونگون زد که توپ بعد از کلی چرخیدن ، وارد دروازه شد.فرش آرایی ها و طرفداران شان جشن پیروزی گرفتند. داور بازی بعد از حرف زدن با وقت نگهدارش ، او را برداشت و به آرامی به رختکن رفت. ناظر بازی گفت فدراسیون حالا نتیجه را اعلام می کند. مربیان و سرپرستان دو تیم حسابی کنار زمین شلوغش کرده بودند. تقوی سرپرست جنجالی تیم منصوری ورامین که این فصل سرپرست فرش آرا شده است، رو به دوربین ها گفت در قانون فوتسال این است که سرنوشت توپ آخر باید مشخص شود. او تاکید داشت ضربه آخر قبل از سوت داور زده شده است. این نظر را تیم داوری نداشتند و بازی را مساوی تمام کردند. حیدرزاده ناظر فدراسیون ، بعد از بازی در این باره به خبرآنلاین گفت:«قبل از اینکه توپ آخر زده شود ، بازی تمام شده بود. این ورزشگاه امنیت ندارد. ما همان موقع بازی را مساوی تمام کردیم. رای داوری هم همین بود اما چون جمعیت ریخته بودند وسط زمین ، به آنها گفتیم حالا بعدا نتیجه اعلام می شود. بالاخره با آن جو باید یک فکری می کردیم در آن شرایط و آن همه جماعتی که وسط زمین بودند.»

این نتیجه ای بود که از سوی داور مسابقه و ناظر داوری ، ناظر فدراسیون و سپس کمیته فوتسال اعلام شد. منوچهر نظری مسئول دپارتمان داوری فوتسال این نتیجه را اعلام کرد و بعد از او سلیمانی دبیر کمیته فوتسال هم این نتیجه را تائید کرد و هر دو اعلام کردند این نتیجه ای بوده که داوران مسابقه در گزارش شان نوشته بودند. 24 ساعت بعد اما اتفاق دیگری رخ داد. کمیته فوتسال اعلام کرد بازی 2 بر یک به سود تیم مشهدی اعلام شده است.آنها گفتند داور مسابقه بعد از بازیبینی فیلم بازی به این نتیجه رسیده که اشتباه کرده درحالی که با نتایج رخ داده در هفته های اخیر ، بازی آن بالای جدول به هم ریخته است ، گیتی پسند اصفهان با دو شکست متوالی اگرچه هنوز صدرنشین است اما دیگر وضعیتش لرزان شده. برگرداندن نتیجه بازی مس سونگون می تواند این تیم را به پله چهارم بفرستد و کل شرایط جدول را به هم می ریزد. نکته جالب اینجاست که بر اساس قوانین فوتسال ، درست مثل قوانین فوتبال ، داور بازی نمی تواند بعد از سوت پایان بازی نتیجه مسابقه را تغییر دهد. چنانچه بازی نیمه تمام می ماند و داور گزارش مسابقه را رد نکرده بود و اعلام نمی شد ، بازی به عنوان مسابقه نیمه تمام به کمیته مسابقات و انضباطی می رفت اما حالا این استدلال که داوری بازی با بازبینی فیلم مسابقه و بعد از تقریبا 24 ساعت ، نتیجه بازی را عوض کرده است ، فارغ از اینکه این تصمیم درست باشد یا غلط ، در تضاد با قوانین اصلی فوتبال و فوتسال است. نوید مظفری کارشناس داوری اینکه بر اساس قانون امکان تغییر نتیجه بازی فوتبال یا فوتسالی که سوت پایانش زده شده را تائید می کند. 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =