استاندار زنجان: توسعه و حفاظت از منابع طبیعی، ضرورت جامعه است

استاندار زنجان، توسعه و حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همه مردم در جامعه دانست و گفت: باید این فرهنگ در بین همه مردم جامعه نهادینه شود که توسعه و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، به ضرورتی در جامعه تبدیل شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش امیری در دیدار مدیرکل و معاونین منابع طبیعی و آبخیزداری استان که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد، ایجاد حساسیت در گروه‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و حامیان محیط زیست را در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست مهم دانست و اظهار کرد: با تقویت نهادهای مردمی و ایجاد حساسیت در این گروه‌ها نسبت به حفاظت از منابع طبیعی، می توان از اتخاذ تصمیمات نادرست که موجب تخریب محیط زیست می شود، جلوگیری کرد.

وی از مسئولین منابع طبیعی خواست تا آموزش های پایه ای به منظور فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را از دانش‌آموزان در مدارس آغاز کنند تا نسل جدید از ابتدا به اهمیت و ضرورت مراقبت از منابع طبیعی واقف باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه تمام مردم دنیا به حفاظت از منابع طبیعی توجه ویژه ای دارند، ادامه داد: امروز در دنیا، منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست، به عنوان یک ضرورت حیاتی در زندگی بشر مورد توجه قرار گرفته و طی دو دهه اخیر در کشور ما نیز این مساله اهمیت یافته است.

مقام عالی اجرایی استان با ابراز تاسف از بی‌توجهی‌هایی که در گذشته نسبت به حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در کشور شده است، افزود: با این بی‌توجهی‌ها، در طی سال های گذشته خسارت های جبران ناپذیری به این عرصه وارد شده است که تبعات این امر، به مرور در جامعه مشخص خواهد شد.

درویش امیری، حضور مقام معظم رهبری در یکی از مراسم نمادین کاشت نهال را نشان ‌دهنده اهمیت توجه به منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: تاکید رهبری بر حضور در این مراسم، نشان از اهمیت ضرورت حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در کشور است.

وی وضعیت تاسف‌بار آلودگی هوا در خوزستان و انتشار ریزگردها در این استان، مشکلات آلودگی زیست محیطی دریای خزر، خشکسالی دریاچه ارومیه و برخی تالاب ها در کشور را ناشی از برخی تصمیمات نامناسب دانست و گفت: تجربه نشان می دهد که اتخاذ برخی تصمیمات مقطعی بدون توجه به عواقب ناشی از آن، در آینده عامل ایجاد مشکلات جدی برای منابع طبیعی و محیط زیست خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =