ساکنان اطراف دانشگاه شریف چه خواسته‌هایی دارند؟/ از افزایش تراکم مسکونی تا تبدیل خیابان به پیاده‌راه

ساکنان اطراف دانشگاه صنعتی شریف درخواست دارند یکی از خیابانهای محله، تبدیل به پیاده‌راه شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محله شریف، محله ای در غرب تهران و در منطقه 2 است که یکی از قطبهای علمی کشور یعنی دانشگاه صنعتی شریف در آن قرار دارد. این محله در هفته جاری، میزبان کمیته نظارت شورای شهر بود تا در نشستی که با حضور شورایاران، مدیران محلی و برخی شهروندان برگزار شد، مشکلات مردم این محله بررسی شود. 

در نشست مزبور، در حوزه خدمات شهری، نظارت مستمر بر مراقبت و آبیاری بوستانهای محله و درختان موجود در سطح معابر و همچنین نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی، شستشوی روزانه مخازن مباحث فراوانی مطرح شد و مقرر شد اقدامات مصوب در زمینه ارتقای وضعیت فعلی به انجام برسد.
همچنین تجهیز بوستان "نسیم" واقع در کوچه "لطفی" به وسایل ورزشی به همراه تغییر نام میدان میوه و تره بار "طرشت" به نام "شریف" بررسی شد و مقرر شد موضوع در کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران مطرح شود.
در نشست مشکلات محله شریف برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله نیز مواردی از جمله بررسی امکان تکمیل عملیات عمرانی احداث زیرگذر تقاطع یادگار امام (ره) و خیابان شهید عموزاده، امکان احداث پارکینگ طبقاتی در محدوده ایستگاه مترو دانشگاه شریف، امکان ساماندهی مسافربرهای شخصی مستقر در ایستگاه مترو دانشگاه شریف، اجرای طرح تعریض خیابان نورزاد با تملک املاک معارض، بررسی امکان تبدیل خیابان نورزاد به پیاده راه، احداث پل روگذر سواره رو در تقاطع بزرگراه یادگار امام (ره) و خیابان شهید حبیب اله در دستور کار قرار گرفت.
همچنین های شورایاران محله شریف در حوزه فرهنگی و اجتماعی، درخواستهایی را مطرح کردند. از آن جمله احداث استخر در سطح محله، توسعه و تکمیل ساخت مسجد حضرت حجه الله (عج) واقع در خیابان آزادی، احداث مسجد امام سجاد (ع)، تجهیز ساختمان سرای محله و ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی سطح محله بود که به پیشنهاد شورایاران در دست بررسی قرار گرفت.
مبحث بعدی که در جلسه حل مشکلات محله شریف طرح شد، امکان بازنگری در طرح تفصیلی محله و قرار گیری قسمت اعظم محله در پهنه R122 و تبدیل خیابان نورزاد به پهنه M113، تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده به ویژه در خیابان نورزاد بود که مقرر شد در حوزه معاونت شهرسازی منطقه 2 مسایل مطرح و پیگیری شود.
همچنین در این جلسه اهالی محل از سایر نهاد ها و سازمان ها درخواستهایی داشتند. مسایلی مانند احداث درمانگاه در سطح محله توسط دولت یا بخش خصوصی، استقرار کانکس مخصوص نیروی انتظامی در ضلع شرقی مسجد حضرت حجه الله(عج) و پیش بینی مراکز آموزشی از جمله در مقطع دبستان (دخترانه و پسرانه) در سطح محله از مواردی بود که به درخواست های مربوطه به دستگاه های ذیربط ارجاع داده شد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =