پس‌ازاینکه چندی پیش مرسدس SUV فوق لوکس و تولید محدود مایباخ G650 لانداولت را معرفی کرد، حالا آن‌را رسماً در نمایشگاه ژنو 2017 برای اولین بار به نمایش عمومی درآورده است.

به گزارش پدال، این خودرو ترکیبی است از پیشرانهٔ V12 مدل G65 AMG با اکسل‌های پورتال مدل G500 4×42 درحالی‌که طول بیشتری نسبت به G کلاس استاندارد داشته و به یک سقف لانداولت نیز مجهز شده است.

با توجه به گزارش‌ها، احتمالاً قیمتی در حدود 500 هزار یورو خواهد داشت که آن‌را به لوکس‌ترین و احتمالاً گران‌ترین آفرودر دنیا تبدیل می‌کند. در این خودرو فاصلهٔ محوری به میزان 58 سانتیمتر کشیده‌تر شده است که فضای پای بیشتری را ارائه کرده و امکان نصب صندلی‌های بسیار لوکس و راحت S کلاس را نیز فراهم کرده است.

اما با پرداخت نیم میلیون یورو برای یک G کلاس، تجهیزات و ویژگی‌های دیگری را هم دریافت خواهید کرد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به یک کنسول عقبی بزرگ اشاره کرد که بین دو صندلی عقب قرار داشته و مجهز به گرم‌کننده و سردکنندهٔ فنجان شده است. پشت این نگه‌دارنده‌های فنجان نیز کنترلری برای باز یا بسته کردن پارتیشن شیشه‌ای بین قسمت راننده و قسمت سرنشینان عقب قرار گرفته است. هنگامی‌که سرنشینان عقب نمی‌خواهند راننده مکالمات آن‌ها را بشنود می‌توانند با باز نمودن این پارتیشن حریم خصوصی برای خود ایجاد کنند.

اما علاوه بر این‌ها، قسمت عقبی این آفرودر مجلل به میزهای تاشو هم مجهز شده است و دو نمایشگر 10 اینچی نیز جهت ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برای دو سرنشین عقب در نظر گرفته شده است. همچنین همان‌طور که گفته شد، مایباخ G650 خودرویی لانداولت است که این یعنی در قسمت عقب مجهز به یک سقف بازشو چرمی شده است درحالی‌که صندلی‌های آن نیز به گرم‌کن، سردکن، ماساژور و زیر پایی مجهز هستند.

همان‌طور که اشاره شد در زیر کاپوت G650 پیشرانهٔ آشنای 6 لیتری V12 بای‌توربو متعلق به G65 AMG قرار گرفته است که 630 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی عظیم به رینگ‌های بزرگ 22 اینچی که در زیر گلگیرهای فیبر کربنی قرار گرفته‌اند انتقال پیدا می‌کنند. با حدود نیم متر فاصله از سطح زمین، G650 برای عبور از دشوارترین مسیرهای جهان آماده است؛ اما هنگامی‌که سقف پارچه‌ای خودرو بسته باشد حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی 180 کیلومتر در ساعت محدود خواهد بود درحالی‌که می‌توان تا سرعت صد کیلومتر در ساعت اقدام به باز کردن سقف نمود.

مایباخ G650 لانداولت خودرویی تولید محدود است و گفته شده تنها 99 دستگاه از آن ساخته خواهد شد که برای تولید در کارخانهٔ مگنا اشتایر در شهر گراتس اتریش برنامه‌ریزی شده است. قرار است تحویل این خودرو نیز از پاییز آینده آغاز شود. 

۵۴۵۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    7 0
    قابل توجه آقازاده های عزیز،اگر دوست دارن سفارش بدن.