۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

ورزش کشتی راه خودش برای خروج از بحران مالی را پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ورزش اول و محبوب ایرانی ها پس از سالها دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مالی و بحران های اقتصادی که قهرمانان ارزنده و ملی این رشته ورزشی را آزار می داد ، سرانجام راه خود برای عبور از موانع و شادکردن دل میلیون ها هوادارش را پیدا کرد تا در آوردگاه های پیش رو، منتظر پیروزی و درخشش کشتی گیران غیور ایران در میادین مهم جهانی و المپیک باشیم.

کشتی برای ایرانیان، چیزی فراتر از یک رشته ورزشی است. کشتی برای بسیاری از مردم این سرزمین در جای جای ایران، یک میراث فرهنگی فرهنگ و سبکی برای زندگی است. ایرانی ها از هزاران سال قبل با این رشته پهلوانی خو گرفته اند و با پهلوانانش زیسته اند و از آن مرامنامه ای برای رفتار و کردار خود نوشته اند.
وقتی به المپیک ، بازی های آسیایی یا مسابقات جهانی و جام جهانی کشتی نزدیک می شویم، کشتی گیران بیش از ورزشکاران هر رشته دیگری، نقطه امید همه مردم ایران در کسب افتخار و اهتزاز پرچم کشورشان در میان سایر ملل هستند. ایرانی ها به خود می بالند که پنجه در پنجه قهرمانان باستان ، فنون بسیاری در تاریخ چندهزارساله کشتی به نام آنها ثبت شده است و ایران به عنوان یکی از خواستگاه های اصلی این ورزش اصیل در کمیته بین المللی المپیک شناخته می شود.

کشتی، گنجینه و پشتوانه اعتبار نژاد ایرانی و قوم پارس درویترین ورزش امروز دنیاست و به همین دلیل است که فدراسیون جهانی کشتی فیلا برای حفظ این رشته ورزشی باستانی در المپیک، ایران را به عنوان یکی از سه کشور محوری برای دفاع در مقابل منتقدان برگزید و به اصالت ایت رشته نزد ملت بزرگ ایران رجوع و استناد کرد.

در روزگاری که اغلب کشورها روی بازی های محلی و کوچک خود برای تبلیغ و نمایش سنت ها و رسوم خود مانور می دهند، سرمایه گذاری برای حفظ و نگهداری از کشتی این میراث عظیم ملی، باید برنامه داشته باشیم و از همه امکانات و توانمندی های خیل عظیم هوداران برای پاسداری از چنین جایگاهی استفاده کنیم.

وقتی روی تشک های جهانی و المپیک، چند ده میلیون ایرانی چشم به زور بازو ، تکنیک و هوش پهلوانان خود می دوزند، هیچکس دوست ندارد بهانه ای مثل عدم آمادگی بخاطر کمبود امکانات و اردوها و رسیدگی به قهرمانان ، تمرکز پهلوان شان را بهم بزند و هواداران بیشمار کشتی نمی پذیرند که پشت قهرمان شان بخاطر ضعف در بودجه آماده سازی و تدارکات، به تشک بچسبد.

هوادار ایرانی عادت کرده که دست کشتی گیر ملی اش در سرشاخ با غول های کشتی دنیا، بالا باشد و اگر در میدانی شکست هم بخورد، می داند که با تمام توانش ازاو حمایت کرده و برایش کم نگذاشته است.

این شد که جامعه عظیم کشتی تصمیم گرفته تا با راه اندازی یک «باشگاه ملی هواداران» پشت قهرمانانش بایستد و از آنها در مقابل کشتی گیران آماده و قبراق کشورهای رقیب؛ از روس ها و آمریکایی ها گرفته تا رقبای ترکیه و جمهوری آذربایجان و اروپایی ها حمایت کند.

ساده ترین راه و سریع ترین روش ممکن هم اختصاص یک شماره سامانه پیامکی بود که شماره 3048 برای این هدف بزرگ انتخاب شده است. حالا ایرانی ها یک راه مطمئن و مستقیم و رسمی دارند تا از قهرمانان کشتی خود حمایت کنند و این کار را در جام جهانی کشتی آزاد هم انجام داده اند تا سرود قهرمانی تیم ایران بالاتر از آمریکا و آذربایجان در کرمانشاه گوشه ای خاک ایران طنین انداز شود.

حالا نوبت آبادانی های دلاور و غیرتمند است تا طعم درخشش کشتی گیران ملی شان در رشته فرنگی را در سالن مسابقات بچشند و ضمن تجربه میزبانی از یک رویداد بزرگ جهانی، قهرمانان خود را درسالن تشویق کنند.

اما باشگاه هواداران ملی کشتی با نام « دوبنده » سعی دارد هر ایرانی را به کنار تشک بکشاند و نفس به نفس قهرمانان ، دل دوبنده پوشان تیم ملی را قرص کند.

متولی این کار؛ شركت و مجموعه ای است كه تجربه موفقي براي فدراسيون فوتبال و تیم ملی ایران رقم زده است و فرصت مشاركت مردمي و هواداري رسمي ازتیم هایی که نام «ملی» و نشان پرچم سه رنگ را روی سینه یا بازوی خود می بینند را فراهم کرده است.

این گروه خلاق و جوان با ایده هایش به كمك فدراسيون كشتي آمده وبا سامانه ٣٠٤٨ می خواهد همه ایران را حامی کشتی گیران ارزنده کشورمان کند.بزودی با پول همین پیامک ها برای کشتی گیران ملی هم هتل و اتوبوس اختصاصی و امکانات تخصصی کشتی فراهم می شود تا کشتی ایران در امکانات و تجهیزات چیزی از همتایان و رقبا کم نداشته باشد والبته دیگر قهرمانی از این رشته پهلوانی، برای گذران امور زندگی خود ناچار نباشد که به کار دوم دست بزند و با پاداش افتخاراتش بتواند به تکرار مدال های پرارزش جهانی و المپیک بیندیشد. 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =