ایسنا نوشت: قائم مقام مجمع زنان اصلاح‌طلب به شائبه‌ها در خصوص گزینه اصلاح‌طلبان و اجماع بر شهردار شدن محسن هاشمی یا مهرعلیزاده پاسخ داد.

زهرا صدراعظم نوری ظهر امروز پس از ثبت نام در انتخابات شورای شهر پنجم با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شوراها از دستاوردهای ارزشمند دولت اصلاحات است گفت:‌ شوراها یک پتانسیل مردمی برای رفاه بیشتر مردم شهر است که خوشبختانه عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه تهران پیشانی کشور و شایسته بهترین‌ها است گفت:‌ امیدوارم بتوانیم شوراها را به جایگاه اصلی‌شان که همان شورای شهر است و نه شورای شهرداری ارتقاء دهیم و از بازوی نظارتی شوراها استفاده بیشتری و درست تری داشته باشیم.

قائم مقام مجمع زنان اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که اولویت‌های مدیریتی‌اش در صورت رای آوردن در شورای پنجم چه خواهد بود، گفت: محیط زیست یکی از دغدغه ها است که حل مشکلات آن یک شبه اتفاق نمی افتد و باید با برنامه های متعددی محیط زیست را ارتقا دهیم هرچند که باید دقت داشته باشید منشا مشکلات زیست محیطی هم در داخل و هم در خارج از کشور است که با هماهنگی داخلی و خارجی اراده، ‌عزم جدی و ... می توان معضلات را کاهش داد. هر چند که دولت روحانی و شخص رئیس‌جمهور بیشترین دغدغه و حساسیت را نسبت به محیط زیست در مقایسه با سایر دولت ها داشته است.

وی با بیان اینکه موضوع پسماند یکی دیگر از دغدغه های شهر تهران است، گفت: متاسفانه در حوزه پسماند به دلیل مصرف بی رویه با مشکلی روبرو هستیم که از استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد و یکی از کارهای خوبی که می شد در تهران انجام شود اما متاسفانه مغفول ماند تفکیک پسماند از مبدا و بازتولید این پسماندها است که متاسفانه اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

صدراعظم نوری همچنین با اشاره به بحث فساد گفت:‌ متاسفانه فساد فراگیرشده و باید برنامه ریزی های جدی و داشتن نظام دقیق و کنترلی در شورا و نظارت هر چه بیشتر بر عملکرد شهرداری ها فساد را کاهش دهیم.

وی با اشاره به حادثه پلاسکو گفت:‌به دلیل فرسودگی ساختمان‌ها مابا یک معضل در شهر تهران روبرو هستیم که باید سازمان نوسازی با اختصاص منابع بیشتر و برنامه ریزی های دقیق تر نسبت به نوسازی ساختمان‌های فرسوده اقدام کنند.

قائم مقام مجمع زنان اصلاح طلب و عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان که کاندیدای شورای شهر پنجم نیز است تا در مورد لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر پنجم، گفت: ‌50 درصد از لیست اصلاح‌طلبان در دوره پنجم به زنان و جوانان متخصص که علاوه بر تخصص توانایی لازم را نیز داشته باشند اختصاص داده می‌شود.

وی در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان بر روی شهردار شدن محسن هاشمی یا مهرعلیزاده به اجماع رسیده‌اند گفت: من این موضوع را رد می‌کنم چرا که هنوز لیست نهایی اصلاح‌طلبان در شورای شهر پنجم نهایی نشده و منتظر اتمام ثبت نام‌ها و نهایی شدن صلاحیت ها خواهیم ماند و وقتی ما نمی دانیم چه کسانی در لیست قرار خواهند گرفت چگونه می توانیم شهردار را انتخاب کنیم.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم برای شورای شهر پنجم لیست قابل دفاع که سلامت، پاکدستی و صداقت جز شاخصه هایشان است را داشته باشیم.

صدراعظم نوری در پاسخ به لیست اصلاح‌طلبان شورای چهارم که ریزش‌هایی را داشت و وجود افرادی در لیست اصلاح‌طلبان که به شهردار مورد تائید اصلاح‌طلبان رای ندادند، گفت: ما این فرد را اصلاح طلب نمی‌دانیم چرا که این درست نیست که یک فردی در لیست اصلاح‌طلبان باشد اما در مواقع حساس در اردوگاه رقیب قرار گیرد و دنبال منافع شخصی باشد و امیدواریم لیست شورای پنجم نیز، لیست قابل دفاعی باشد و افراد سالم، ‌صادق، ‌متعهد، کارآمد و متخصص در آن جای گیرند.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =