۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

ایران و اتحادیه اروپا همکاری های خود را در بخش کشاورزی و تجاری گسترش می دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در نخستین نشست مشترک وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه اروپا که امروز شنبه در محل این وزارتخانه برگزار شد، اعضای کمیسیون کشاورزی این اتحادیه در زمینه انتقال فن آوری و نوآوری ها در حوزه کشاورزی به ایران اعلام آمادگی کردند.

در این نشست جرزی پلوآ مدیر کل کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا ضمن ابراز تمایل در زمینه توسعه همکاری و تجارت با بخش کشاورزی ایران گفت: این اتحادیه برای توسعه تجارت با ایران آماده کمک در زمینه ارتقای استاندارد های تولیدات مواد غذایی و انتقال نهاده ها با فناوری بالا است.

وی اظهار داشت: اتحادیه اروپا می تواند در زمینه هایی همچون بذرهای اصلاح شده، ماشین های کشاورزی، سیستم های نوین آبیاری و فناوری گلخانه ها به ایران کمک کند.

در این نشست، علی کیانی راد معاون پژوهشی موسسه پژوهش های برنامه ریزی،اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی با ارایه گزارشی از توانمندی ها، ظرفیت ها و برنامه های بخش کشاورزی کشور به سهم 11.6 درصدی کشاورزی در تولید ناخالص داخلی اشاره کرد.

وی گفت: این سهم با احتساب کسب و کار و صنایع پیشین و پسین کشاورزی به 32.5 درصد می رسد.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم ، تراز تجاری ایران از منفی 8 میلیارد دلار در سال 2013 به منفی 3 میلیارد دلار در سال 2016 رسیده است.

کیانی راد در عین حال دستیابی به تراز تجاری مثبت بخش کشاورزی و توسعه پایدار منابع تولید را دو راهبرد اساسی در سند چشم انداز 1404 عنوان کرد.

در این نشست که با حضور مدیران و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، طرف های ایرانی نیز بر توسعه همکاری های کشاورزی، فنی ، تحقیقاتی و همچنین توسعه تجارت در حوزه گیاهان دارویی تاکید کردند. 

 

39224

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =