۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱

«خبرجنوب» نوشت: مرد جوانی که در درگیری با ضربات چاقو یک نفر را به قتل رسانده بود، با تایید حکم قصاص در دیوانعالی کشور در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

جلسه رسيدگي به اين پرونده در شعبه سوم کیفری یک تشكيل شد.
در ابتداي جلسه، نماينده دادستان به قرائت متن كيفرخواست پرداخت و گفت: چندی قبل ماموران يكي از كلانتري هاي شيراز برابر گزارش رسيده از وقوع يك مورد جنايت نزدیکی بازار وکیل مطلع شدند. ماموران پس از عزيمت به آن محل، جسد مردي را كه غرق در خون روي زمين افتاده بود مشاهده كردند.
اقدامات قانوني انجام و جسد قرباني براي تعيين علت فوت به پزشكي قانوني انتقال يافت.
نماينده دادستان ادامه داد: ماموران پس از بازجويي از شاهدان جنايت دريافتند كه اين قتل توسط جوانی رخ داده است. در نهايت ماموران با جمع آوري دلايل و مدارك لازم، یک نفر را دستگير و براي بازجويي به اداره آگاهي منتقل كردند.
وي افزود: در بازجويي هاي انجام شده، متهم به قتل اعتراف كرد و انگيزه خود را درگيري های قبلی بيان نمود. از اين رو بنا به درخواست دادستان و شكايت اولياي دم، خواستار مجازات قانوني متهم به اتهام قتل عمد هستم. در ادامه جلسه، اولياي دم نيز با حضور در جايگاه درخواست خود مبني بر قصاص متهم را ارائه دادند.
سپس متهم به قتل به دستور قاضي براي دفاع از خود به جايگاه آمد و گفت: روز حادثه من و قربانی باهم روبه رو شدیم و سر مسائل جزیی با هم درگیر شده و برای انتقام گرفتن با ضربات چاقو به سمتش حمله ور شدم. قصد قتل نداشتم. به دنبال اين درگيري، با چاقو
ضربه اي به او زدم و سپس متواري شدم.
در ادامه جلسه وكيل مدافع متهم نيز به دفاع از موكلش پرداخت.هيات قضائي شعبه سوم دادگاه كيفري، وی را به قصاص محکوم کردند که این حکم به دیوانعالی کشور ارسال و تایید شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =