۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵

ایرنا نوشت: پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با افزایش پرواز شرکت هایی هوایی به ایران هم اکنون تعداد شرکت های هوایی که پس از برجام پروازهای خود را به ایران برقرار کرده اند به بیش از 50 شرکت خارجی افزایش یافته و هر روز تقاضای جدیدی برای ورود به این بازار وجود دارد.

با لغو تحریم های ظالمانه و افزایش پروازهای هوایی شرکت های خارجی به مقاصد فرودگاه های ایران و رشد سفرهای هوایی، شرکت های ایرانی نیز پروازهای خود را در مسیرهای مختلف به خصوص به کشور های آسیای جنوب شرقی و اروپا افزایش داده اند و در آخرین اقدام نیز شرکت هوایی ماهان پروازهای خود را در مسیر تهران - بارسلون از اول تیرماه امسال آغاز می کند.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) انتظار دارد تا سال 2034 میلادی تعداد مسافران حمل و نقل هوایی جهان با رشد میانگین سالانه 3.8 درصدی تقاضا به بیش از 7 میلیارد نفر برسد.

این رقم به طور دقیق 2 برابر تعداد مسافران هوایی پیش بینی شده برای سال 2015 میلادی یعنی سه میلیارد و 500 میلیون نفر است ، از طرفی تعداد شغل زیر پوشش صنعت حمل و نقل هوایی در دنیا که در حال حاضر 58 میلیون نفر است تا 20 سال آینده به بیش از 105 میلیون نفر افزایش می یابد و پیش بینی می شود مجموع تولید ناخالص داخلی 2 هزار و 400 میلیارد دلاری این صنعت در جهان به بیش از 6 هزار میلیارد دلار افزایش یابد.

در دولت یازدهم و با اجرایی شدن برجام، پروازهای هوایی بین ایران و کشورهای اروپایی، افزایش یافته و قرار است از اول تیرماه امسال شرکت هواپیمایی ماهان در هر هفته 2 پرواز را در مسیر تهران - بارسلون و بالعکس برقرار کند.

همزمان با صدور مجوزهای قانونی برای افزایش پروازهای هوایی بین ایران و اروپا و در آستانه برقراری پروازهای هوایی بین تهران - بارسلون، همایش توسعه گردشگری و افزایش سفرهای هوایی بین ایران و اسپانیا در تهران باحضور تعدادی از کارگزاران وزارت گردشگری بارسلون، شرکت هواپیمایی ماهان، مدیران حوزه گردشگری و آژانس های هوایی شنبه شب در تهران برگزار شد.

هم اکنون شرکت هوایی ماهان افزایش پروازهای هوایی به مقصد کشورهای اروپایی را در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر تعداد پروازهای این شرکت در مسیر تهران - پاریس، تهران - میلان و تهران - دوسلدروف آلمان در هر هفته به 4 پرواز و در مسیر تهران - میلان در هر هفته به 2 پرواز افزایش یافته و از اول تیرماه امسال نیز پروازهای مسیر تهران - بارسلون آغاز می شود.

پیش از این دو شرکت هوایی امارات و ترکیش ایرلاین، مسافران ایرانی را از تهران به استانبول و یا دبی منتقل و از آنجا ایرانیان را در مسیر بارسلون به صورت غیرمستقیم جابجا می کردند، اما با برقراری پروازهای هوایی بین تهران - بارسلون، از این پس مسافران ایرانی می توانند به صورت مستقیم در هر هفته 2 بار در مسیر تهران تا بارسلون را با این شرکت هوایی پرواز کنند.

براساس برنامه ریزی های انجام شده شرکت هواپیمایی ماهان پروازهای خود را در این مسیر ابتدا با 2 پرواز به صورت رفت و برگشت در هرهفته آغاز می کند، اما پس از مدتی تعداد پروازهای خود را در مسیر تهران - بارسلون به 3 پرواز در هر هفته افزایش خواهد داد.

هم اکنون شرکت هواپیمایی ماهان سالیانه بیش از 140 هزار مسافر را از طریق کشورهای چین و هند به مقاصد اروپایی ترانزیت می کند و برقراری پرواز بین تهران - بارسلون، تعداد مسافران ترانزیتی این شرکت به مقاصد اروپایی افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

اگرچه تقاضا برای حمل و نقل هوایی در جهان همواره رو به رشد است، اما آمادگی برای ارائه خدمات به هفت میلیارد نفر مسافر در سال 2034 میلادی، مستلزم اتخاذ اقدام های زیاد از سوی کشورها و شرکت های هوایی در جهان است و در این راستا شرکت های ایرانی در تلاشند ناوگان حمل ونقل هوایی خود را با نوسازی ناوگان توسعه دهند.

 

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =