تهیه‌کننده پیشکسوت سینما: جشنواره‌های برلین و کن هم فیلم بد دارند

تهیه کننده فیلم «من مادر هستم»، استقلال بخش بین‌الملل جشنواره جهانی فجر را اتفاقی مثبت ارزیابی می‌‌کند و معتقد است این رویداد می‌تواند در سطح اول سینمای آسیا مطرح شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا موسوی،  تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران درباره برگزاری سومین دوره مستقل جشنواره جهانی فجر گفت: «اگر بخواهیم واقع بینانه به جشنواره جهانی فجر نگاه کنیم در واقع این دوره سومین دوره مستقل برگزاری این جشنواره است و طبیعتا باید توقع کیفی‌مان از این اتفاق باید در حد برگزاری یک جشنواره نوپا باشد.»

او درباره مستقل برگزار شدن این جشنواره گفت: « اقدام بسیار خوبی بود که بالاخره جشنواره جهانی و ملی از هم جدا شدند، بخش بین‌الملل جشنواره همیشه زیر سایه جشنواره ملی بود و اساسا بخاطر استقبال مردم از جشنواره ملی و البته شرایط دیگر دیده نمی‌شد. ضمن اینکه بخشی از مهمانان نیز به دلیل برگزاری همزمان جشنواره ملی فجر و جشنواره برلین نمی‌توانستند در بخش بین‌الملل حضور داشته باشند.»

این تهیه‌کننده درباره کیفیت برگزاری جشنواره جهانی توضیح داد: «من فکر می‌کنم آقای میرکریمی و همکارانشان توانستند به جشنواره رشد و رونق خوبی بدهند و الان ما می‌توانیم بگوییم صاحب یک جشنواره جهانی هستیم که  امیدوارم به زودی بتواند حرف اصلی را در آسیا بزند و بعد از مدتی نیز بتواند به عنوان یکی جشنواره‌های گروه الف خودش را تثبیت کند.»

موسوی ادامه داد: «طبیعتا این موضوع نیاز به گذشت زمان بیشتری دارد و اگر جشنواره همین روند رو به رشد را داشته باشد، به زودی می‌تواند حرفی برای گفتن در آسیا داشته باشد.»

این تهیه کننده همچنین درباره فیلم‌های حاضر در جشنواره و آثار ایرانی شرکت کننده در این رویداد سینمایی توضیح داد: «ما در بخش مسابقه خیلی فیلم ایرانی نداریم، یک بخش جنبی هم داریم که خارجی‌ها می توانند فیلم های ایرانی را تماشا کنند و این حداقل کاری است که جشنواره جهانی فجر می‌تواند برای معرفی سینمای ایران انجام دهد. »

ارزیابی موسوی از سومین دوره جشنواره جهانی فجر مثبت است، او در این باره گفت: «جشنواره امسال نسبت به دوره اول برگزاری این جشنواره رشد خیلی خوبی داشته است. سازماندهی، نظم و اتفاق‌های مثبتی که در این دوره از جشنواره افتاده همه خوب و مثبت هستند و به نظرم باید به آقای میرکریمی و دوستانشان دست مریزاد گفت که تا به الان خوب جلو آمده‌اند. ما معمولا بلدیم بیشتر نق بزنیم اما واقعیت این است که جشنواره خوب پیش می‌رود و برای دوره سومش قابل قبول است. کیفیت آثار نشان می‌دهد که دست‌اندرکاران بعد از پایان جشنواره سال قبل کار برای دور سوم را شروع کرده‌ و این یعنی توانسته‌اند فیلم‌های خوبی از سراسر جهان را رصد کنند.»

تهیه کننده «پارک وی» در ادامه اظهار داشت: «طبیعتا هر جشنواره‌ای حتی جشنواره هایی مثل برلین، کن یا ونیز نیز چند فیلم شاخص دارند، تعدادی فیلم متوسط و برخی فیلم‌هایشان هم بد هستند. همه جشنواره‌ها شامل این قصه می‌شوند و جشنواره ملی خودمان نیز همین است. ولی در این جشنواره به گمانم توانسته‌اند فیلم‌های خوبی را گردآوری کنند و بر اساس اطلاعاتی که از فیلم‌ها و کارگردان‌هایشان دارم می‌دانم که فیلم‌های خوبی در این دوره شرکت کرده‌اند.»

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =