۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

ایرنا نوشت: دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با رد اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در باره احتمال تغییر رویکرد مسکو در قبال حکومت سوریه، گفت: فقط سوری ها می تواند درباره آینده این کشور و رهبر خود تصمیم گیری کنند.

پسکوف روز چهارشنبه در این باره افزود: موضع مسکو در رابطه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه تغییر نکرده است و فقط ملت این کشور تصمیم گیرنده هستند.

به گزارش اسپوتنیک، وی ادامه داد: درست نیست که رئیس جمهوری روسیه وکیل مدافع اسد نامیده شود، بلکه ولادیمیر پوتین از حقوق بین المللی دفاع می کند.

رسانه روسی در این باره نوشت: پسکوف ضمن تفسیر اظهارات اردوغان این مطلب را اعلام کرد که ادعا کرده بود، گویا کرملین حاضر است حمایت شدید از اسد را قطع کند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: جمله «پوتین وکیل مدافع اسد نیست»، تازگی ندارد و برای نخستین بار در گفت وگوی تلفنی با اردوغان رئیس جمهور ترکیه بیان شد. رئیس جمهوری روسیه پیشتر نیز این جمله را در چند مصاحبه اعلام کرده بود که وکیل مدافع رئیس جمهوری سوریه نیست، بلکه از حقوق بین المللی دفاع می کند.

ترکیه از شش سال پیش با گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا با هدف براندازی حکومت سوریه همراه شده است.
در چارچوب این راهبرد، دهها گروه تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره شکل گرفته اند و سوریه و عراق را در بحران اجتماعی، انسانی، صدها هزار کشته، موج مهاجرت و ویرانی های گسترده فرو برده اند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    10 8
    كل مشكل ايران و رسانه هاش با اردوغان فقط سر اسدء
    • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
      12 10
      مشکل اردروغان با مردم ترکیه چیه که روززانه هزار تا میکنه تو زندان مشکلش با ااروپا چیه که اونا را متهم میکنه به نازیسم مشکلش با عراق چیه که بهش حمله میکنه مشکلش با روسیه چیه که سفیرش را میکشه و هواپیماشو میزنه مشکلش با ارمنستان چیه ؟مشکلش با کردها چیه ؟این اقاخودش مشکله وجودش مشکل زاست