نائب رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه از حقوق کارگر و کارفرما هر دو حمایت می کنیم، افزود: تامین اجتماعی می تواند در شرایط کنونی اقتصاد کشور، بخش های تولید و صنعت را پشتیبانی کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،همزمان با هفته کار و کارگر؛مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست مسئولان تشکل های کارگری با مجمع نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی از افتتاح ٤ بیمارستان ملکی این سازمان در نقاط محروم و کمتر برخوردار کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: بیمارستان های ایلام و اهواز در هفته کارگر و دو بیمارستان دزفول و آبادان تا پایان سال جاری راه اندازی می شود.

سید تقی نوربخش افزود: سال گذشته ٤٢ هزار میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان پرداخت شد که در سه سال گذشته بیش از ٢ برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری همچون سالهای استقرار دولت تدبیر و امید بالاتر از نرخ تورم افزایش یافته و سعی می کنیم گام هایی برداریم تا جبران سال های گذشته انجام شود.

نوربخش با اشاره به طرح کرامت رضوی گفت: امسال ٤٠ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام می شوند و تلاش می کنیم ١٠ هزار نفر از بازنشستگان نیز به عتبات عالیات مشرف شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در سال ٩٢، ٧ هزار میلیارد تومان هزینه درمان این سازمان بود در حالی که این مبلغ در سال گذشته به ١٩ هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود: دولت، سال گذشته ٩٢٠٠میلیارد تومان از بدهی هایش به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرد.

نوربخش با بیان اینکه اموال و دارایی های سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و بازنشستگان است، گفت: از این اموال صیانت می کنیم و با پیگیریهای انجام شده و حکم دستگاه قضایی ٦٠٠میلیارد تومان از اموال بیمه شدگان به این سازمان بازگشت.

وی با بیان اینکه برای ارتقای خدمات درمانی در نقاط مختلف کشور تلاش می کنیم، گفت: دستگاه آنژیوگرافی در بیمارستان تامین اجتماعی شهدای کارگر یزد راه اندازی می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردکان در این نشست ، سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را یکی از مدیران متعهد و کاردان در دولت تدبیر و امید دانست که مورد اعتماد دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم این استان سخت کوش و تلاشگر هستند، گفت: باید برای ریشه کنی بیکاری تلاش کنیم.

محمدرضا تابش با بیان اینکه از حقوق کارگر و کارفرما هر دو حمایت می کنیم، افزود: تامین اجتماعی می تواند در شرایط کنونی اقتصاد کشور، بخش های تولید و صنعت را پشتیبانی کند.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: تشکل های کارگری، مسائل کارگری را انعکاس دهند تا مشکلات آنها پیگیری شود.

سید ابوالفضل موسوی تصریح کرد: باید رابطه دوسویه میان کارگران و کارفرمایان ایجاد شود تا با همفکری یکدیگر مسائل را حل کنند.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست با اشاره به تراز مثبت تجاری در کشور برای اولین بار گفت: به علت کاهش واردات و افزایش صادرات تراز تجاری کشور مثبت شد.

کمال دهقانی تاکید کرد: تشکل های کارگری باید حفظ شوند.

نماینده مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رابطه خوب کارگر و کارفرما وضعیت تولید را تداوم می بخشد.

محمدرضا صباغیان افزود: همه مسئولان برای حل مشکلات کارگران مسئول هستند.

علی محمد دهقانی رئیس خانه کارگر استان یزد نیز در این نشست گفت: دولت یازدهم برای حل مسائل کارگری تلاش های زیادی کرده است. 

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =