ساخت ظریف‌ترین هولوگرام جهان برای ساخت نمایشگرهای سه بعدی نسل آینده

محققان چینی-استرالیایی ظریف‌ترین هولوگرام جهان را ساختند تا بتوان تحول جدیدی در تولید تصاویر سه بعدی روی نمایشگرهای نسل آینده ایجاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، درهولوگرافی یا تمام‌نگاری اطلاعات مربوط به هر سه بُعد در تصویر ثبت می‌شود و ناظر از دیدن آن احساس برجستگی در تصویر می‌کند و حالا دانشمندان دانشگاه RMIT در ملبورن با کمک دانشمندان چینی در انستیتو تکنولوژی پکن /BIT توانستند ظریف‌ترین هولوگرام را که 25 نانومتر است تولید کنند. (استفاده از ترکیب شیمیایی Sb2Te3 باهدف ساخت کریستال خاکستری جامد با ساختار لایه‌لایه برای کاهش سایز هولوگرام)

این ابعاد 1000 برابر ظریف‌تر از موی انسان است و بدون عینک سه بعدی قابل‌دیدن است. با ساخت چنین هولوگرام‌هایی می‌توان ساز اسکرین را در حد مطلوب کوچک کرده و برای اجرای تصاویر سه بعدی روی نمایشگر مخصوص از آن استفاده کرد.در تصویربرداری جدید یک حفره رزونانس نوری اجازه می‌دهد تا نور از پرتوهای لیزری به اطراف منعکس شود و بدین ترتیب توهم عمق تصویری ساخته‌شده و توسط کاربر دیده می‌شود.

مرحله بعد ساخت حلقه‌های فیلم است که درون اسکرین ال سی دی نشسته و تصویر سه بعدی را خلق می‌کند.

تصویربرداری هولوگرافیِ سه بعدی را می‌توان در پزشکی، بخش آموزش، دفاع و سایبر در کنار ذخیره‌سازی دیتا مورد استفاده قرارداد.

در آینده نزدیک موبایلی را خواهیم داشت که تصویر هولوگرافیک سه بعدی را برایمان پخش می‌کند.



 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =