ایرنا نوشت: «یانوش آدر» رئیس جمهوری مجارستان در پیامی انتخاب دوباره حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و از وی برای سفر به بوداپست دعوت کرد.

در پیام تبریک رئیس جمهوری مجارستان خطاب به دکتر روحانی آمده است: اجازه دهید به مناسبت انتخاب دوباره آنجناب به عنوان رئیس جمهوری جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض نموده و صمیمانه ترین آرزوهای قلبی خوب را برای آنجناب ابراز نمایم.

«یانوش آدر» با تاکید براینکه «مجارستان، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از مهمترین شرکای خود در منطقه در نظر دارد»، می افزاید:ما باید با استفاده از فرصت هایی که با هم در گذشته نزدیک بنا نهاده ایم، تلاش های بیشتری جهت تقویت همکاری بین کشورهایمان و مردم مان داشته باشیم.

رئیس جمهوری مجارستان همچنین با بیان اینکه اطمینان دارم که انتخاب دوباره آن عالیجناب سبب تقویت و توسعه روابط دوجانبه مان می شود، تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف مشترک موجب خرسندی اینجانب است که به دنبال دعوتی که پیش از این انجام دادم از شما جناب آقای رئیس جمهوری دعوت کنم تا در نخستین زمان مناسب به بوداپست سفر نمائید.

پیشتر نیز سران و مقام های ارشد بسیاری از کشورهای جهان در پیام ها و تماس های تلفنی پیروزی دوباره حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را به او تبریک گفته اند.

در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران که 29 اردیبهشت برگزار شد، روحانی توانست با کسب 57 درصد آرا پیروز شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =