«خبرجنوب» نوشت: بیش از 3 هزار میلیارد تومان بسته سرمایه گذاری برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شیراز تهیه شده است.

مدير عامل سازمان سرمايه گذاري و مديريت پروژه هاي مشاركتي شهرداري شيراز گفت: سال گذشته شوراي شهر شيراز در كنار بودجه شهرداري شيراز وظيفه جذب 3 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري را نيز به شهرداري واگذار كرد كه جذب يك هزار ميليارد تومان آن به عهده سازمان سرمايه گذاري و مابقي به عهده سازمان ها و مناطق شهرداري گذاشته شد.
موسوي اضافه كرد: در اين ارتباط سال گذشته توانستيم از يك هزار ميليارد تومان سهم سازمان در جذب سرمايه گذاري 650 ميليارد تومان را تحقق ببخشيم كه يكي از اين پروژهها پروژه ساخت هتل در محل سابق پروژه فدك در بولوار چمران است. بودجه پيش بيني شده براي اين هتل كه در 36 طبقه ساخته مي شود 350 تا 400 ميليارد تومان است.
وي ادامه داد: يكي ديگر از پروژههايي كه سال گذشته به سرانجام رسيد ساخت يك مجتمع تجاري و اداري در بولوار ستارخان با 150 ميليارد تومان اعتبار و اجراي چند پروژه مسكوني از جمله در شهرك فرهنگيان و نيز تعدادي پروژه ديگر به صورت تهاتري بود.
موسوي گفت: امسال نيز ما 3 هزار ميليارد تومان پروژه در قالب بستههاي سرمايهگذاري تهيه كرده ايم و رويكردها بيشتر در حوزه گردشگري است كه اين پروژه ها شامل گردشگري سلامت و تفريحي، بولينگ، شهربازي و بسياري پروژه ها در حوزه هاي مختلف است كه آماده حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي در اين زمينه ها هستيم.
وي ادامه داد: يكي از پروژه هايي كه امسال آماده حضور سرمايه گذاران است، پروژه شهر خودرو مي باشد كه شامل بخش هاي مختلفي براي فروش و تعويض خودروهاي نو و دست دوم است. اين خودروها در يك مجتمع 4 طبقه و در كلاس هاي مختلف عرضه ميشود و حتي يك طبقه آن به فروش موتورسيكلت و دوچرخه اختصاص مييابد و تمامي نيازهاي مرتبط با خودروها از جمله كارواش، دفاتر بيمه، پليس + 10، خدمات فني و فروش قطعات لوكس، فروش اتومبيل، پمپ بنزين با پاركينگ و حتي شهربازي ترافيكي ويژه آموزش كودكان در آن ديده شده است.
موسوي تصريح كرد: محل اجراي اين پروژه از محل قديمي اراضي كارخانه سيمان در انتهاي خيابان همت است و براي ساخت آن بدون درنظر گرفتن تجهيزات 120 ميليارد تومان پيش بيني شده و در انتظار حضور سرمايه گذاران در اين بخش هستيم. مدير عامل سازمان سرمايه گذاري شهرداري شيراز گفت: يكي ديگر از بستههاي سرمايه گذاري كه امسال براي حضور سرمايهگذاران آماده شده است پرديس سلامت سالمندان است كه به صورت 5 ستاره براي اقامت سالمندان در محيطي مناسب به صورت ويلايي و با تمامي امكانات رفاهي ساخته ميشود.
وي افزود: در اين پرديس كه مانند يك شهرك است هر كدام از سالمندان داراي يك واحد ويلايي است تا بتواند زندگي راحت و مرفهي داشته باشند و حتي آن ها ميتوانند میهمانان خود را نيز به آنجا دعوت كنند. با توجه به اين كه اين مكان به صورت يك كمپ با فضاي سبز طراحي شده هواي اين محل نيز براي سالمندان بسيار مناسب است.
به گفته موسوي، در اين مجموعه در حالي كه سالمندان هر كدام زندگي مستقل خواهند داشت و كارهاي خود را انجام مي دهند، از نظر سلامت نيز با حضور پزشكان مجرب تحت نظر هستند و در كنار تمامي اين موارد براي پر كردن اوقات فراغت آن ها برنامه هاي روزانه، هفتگي و حتي مسافرت نيز در نظر گرفته شده و چندين پروژه ورزشي و آب درماني هم ديده شده است.
وي ادامه داد: امسال براي اولين بار در 27 نقطه شهر شيراز در كنار گذرگاه هاي اصلي پمپ بنزين هاي خطي را طراحي كرده و در انتظار سرمايه گذار هستيم.
موسوي از طراحي و آماده سازي چندين پروژه ساخت شهر بازي با حدود 400 ميليارد تومان اعتبار براي حضور سرمايه گذاران در اين بخش خبر داد.
مدير عامل سازمان سرمايه گذاري شهرداري شيراز در خصوص عدم استقبال از ساخت پارك آبي شيراز گفت: در كنار پارك آبي يك آكواريوم نيز ديده شده كه چندين سرمايه گذار خارجي و داخلي براي اجراي آن ها اعلام آمادگي كرده اند اما هنوز با هيچ كدام قرارداد بسته نشده است.
وي ادامه داد: يكي ديگر از راه هايي كه براي جذب بيشتر سرمايه گذاران به ويژه سرمايهگذاران خارجي مدنظر است استفاده از فاينانس خارجي است كه بهره بسيار كمتري دارد. براي رعايت نكات حقوقي و قانوني استفاده از اين اعتبارات نيز هم اكنون در حال مذاكره با يك مشاور زبده هستيم كه در دادگاه لاهه هلند فعاليت دارد تا وي در زمينه تدوين قراردادها و رعايت نكات قانوني اين قراردادها به عنوان وكيل شهرداري شيراز عمل كند و در آينده شاهد بروز مشكل نشويم.
موسوي گفت: پروژه هاي متعددي در شهرداري شيراز براي حضور سرمايه گذاران ديده شده است تا دست آن ها در هر زمينه اي كه قصد سرمايه گذاري دارند باز باشد و فرش قرمزها براي سرمايه گذاران پهن است. طي اين مدت پروژه هاي متعددي را در زمينه تامين درآمدهاي پايدار براي شهرداري ايجاد كرديم و امروز بخشي از درآمد پايدار شهرداري مربوط به پروژه هاي سرمايه گذاري است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =