۰ نفر
۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت:«در روز های آتی پیش بینی نمی شود به دلیل تقاضا افزایش قیمت داشته باشیم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار سکه در نخستین هفته تابستان با روندی افزایشی رو به رو شد. سکه امامی با افزایش هزار و ۴۵۰ تومانی نسبت به هفته گذشته با قیمت یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه شد. سکه تمام بهار آزادی نیز با افزایش هزار تومان به یک میلیون و ۱۷۷ هزار تومان رسید. به همین ترتیب نیم سکه نیز با افزایش ۵۰۰ تومان به ۶۴۳ هزار تومان رسید. 

در همین رابطه محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت:« پیش بینی می شد با توجه به پیش رو بودن سفرهای تابستانی، تعطیلات عید فطر، پایان یافتن ماه رمضان و نزدیک شدن به عید فطر مقداری تقاضا در بازار ایجاد شود اما چنین اتفاقی نیفتاد. از طرفی در این روزها ارز کمی نوسان داشته به همین دلیل موجب شده قیمت سکه نیز کمی نوسان پیدا کند.»

وی افزود:« قیمت طلای جهانی نیز افزایشی چندانی نداشته و حدود ۴ دلار نسبت به روزهای گذشته کاهش قیمت داشته است. این طور که شاهد هستیم بازار امروز مقداری متوازن است. این تعادل بازار باعث شده قیمت هم روال ثابتی را داشته باشد و تا این لحظه افزایش قیمتی را نداشته باشید.»

رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد:« تنش های سیاسی در منطقه نداشتیم. از طرفی در سطح جهانی مسائل سیاسی آرامش دارد و هیچ گونه تنش های سیاسی مضاعفی رخ نداده است به همین دلیل قیمت طلا میل به کاهش بیشتر از افزایش دارد.»

کشتی آرای بیان کرد:« به نظر می آید فردا نیز بازار مقداری آرام تر از امروز باشد و فعلا داد و ستد روال های عادی و معمول را داشته باشد. به همین ترتیب، افزایش داد و ستد را در بازار نخواهیم داشت. اما پس از دو روز پایانی عید فطر مشخص می شود وضعیت به کدام سمت پیش خواهد رفت. در حال حاضر وضعیت خاصی در بازار وجود ندارد. در روز های آتی نیز پیش بینی نمی شود به دلیل تقاضا افزایش قیمت داشته باشیم.»

بازار ارز نیز در نخستین روز هفته با افزایش قیمت رو به رو شد. دلار آمریکا با افزایش ۱۲ تومانی نسبت به روز گذشته با قیمت ۳ هزار و ۷۵۶ تومان در بازار عرضه شد. یورو اروپا  ۴ هزار و ۲۷۸ تومان، پوند انگلیس ۴ هزار و ۸۵۸ تومان و لیر ترکیه هزار و ۱۰۴ تومان است. این در حالی است که دلار در خرداد با نوسانات اندکی همراه بود به طوری که در این ماه دلار همچنان در کانال ۳۷۰۰ تومان باقی ماند. 

 

39224

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =