ایرنا نوشت: امروز و همزمان با یکی از حساس ترین و متشنج ترین روزهای کشمیر، ارتش پاکستان دقایقی پیش اعلام کرد که دو شهروند این کشور در نزدیکی خط کنترل مرزی کشمیر در اثر آتشباری نیروهای هند کشته شدند.

 امروز، هشتم ماه ژوئیه مصادف با نخستین سالروز کشته شدن 'برهانی وانی' از رهبران جوان گروه کشمیری موسوم به 'حزب المجاهدین' از سوی نیروهای هند است. این گروه کشمیری از سوی هند یک گروه جدایی طلب و غیرقانونی اعلام شده است.
اما رهبران این گروه می گویند در منطقه کشمیر تحت کنترل هند برای احقاق حقوق مردمی که به سیاست های دهلی نو در این منطقه اعتراض دارند، بطور مسالمت آمیز مبارزه می کنند.

طی یک سال گذشته، همزمان با تشدید درگیری ها در داخل منطقه کشمیر هند، آتشباری ها در خط کنترل مرزی میان کشمیر هند و کشمیر پاکستان نیز تشدید شده و طی یک سال اخیر، طبق اعلام ارتش پاکستان، دهها نفر از غیرنظامیان ساکن مناطق نزدیک خط کنترل مرزی و نیز تعدادی از نیروهای مرزبان پاکستان در اثر شلیک گلوله و خمپاره از سوی نیروهای هند کشته شده اند.

'برهان وانی ' فرمانده گروه کشمیری 'حزب المجاهدین' در تیرماه سال گذشته هنگام شرکت در مراسم نماز جمعه در کشمیر، در حمله نیروهای هند کشته شد.

کشته شدن برهان وانی، اعتراض شدید هواداران وی در منطقه کشمیر تحت کنترل هند را به دنبال داشت و درگیری های متعدد میان نیروهای هند و طرفداران رهبر پیشین حزب المجاهدین در کشمیر، طی یک سال اخیر بیش از 120 کشته و حدود یک هزار و 200 مجروح برجای گذاشته است.

امروز و همزمان با نخستین سالروز کشته شدن برهان وانی، مردم کشمیر تحت کنترل هند ونیز مردم شهرهای مختلف پاکستان در اعتراض به سیاست های هند در قبال مسئله کشمیر و در حمایت از مردم این منطقه، قرار است دست به تظاهرات بزنند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =