فرماندار محمودآباد گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی با بسته‌های رونق تولید و اشتغال با همکاری مسوولان محلی در روستای برنج ده بعنوان پایلوت برای روستای بدون بیکار،بدون طلاق و بدون اعتیاد انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازمحموداباد،یحیی یوسف‌پور فرماندار محمودآباد در مصاحبه با خبرنگار ما در محمودآباد گفت: بمنظور تحقق طرح روستای بدون طلاق،بدون بیکار و بدون اعتیاد اظهارکرد:این طرح هم اکنون در روستای برنج ده از بخش مرکزی بعنوان پایلوت انتخاب شده و دولت بصورت جدی در این قضیه ورود پیدا کرده است.
وی افزود:همه مدیران مکلف هستند موانع موجود در جهت رفع آن در راستای اشتغال و تولید بخصوص اداره بهزیستی و کمیته امداد امام و سایر دستگاه‌های مرتبط ورود پیدا کرده و این مسئله را به سرانجام برسانند.
یوسف‌پور درباره آماده‌سازی بستر راه روستا عنوان کرد:اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید نسبت به آسفالت معابر اصلی داخل روستا نگاه ویژه‌ای داشته باشند و راه‌های دسترسی به مزارع و آب‌بندان‌های پرورش ماهی که یک فرصت شغلی مناسب جهت کاهش بیکاری روستا هست را بهسازی و آسفالت نمایند.
فرماندار محمودآباد درخصوص راه‌های کاهش طلاق در روستا بیان کرد:درایت و مدیریت ریش سفیدان،هیات امناء محل،خیرین،اعضای شورای اسلامی و دهیار هیاتی را در قالب حل و فصل طلاق و اصلاح اختلافات و با استعانت از فرمایشات امامان معصوم و پیامبران در رابطه با راه کاهش طلاق مورد استفاده قرار گیرد.
وی ادامه داد:در ارتباط با کاهش اعتیاد در روستا اداره بهزیستی با رابطه ویژه با کمیته امداد در این خصوص داشته و با همکاری نیروی انتظامی و از طریق انجمن معتادان گمنام شهرستان کمک گرفته تا بتوانند ریشه این افیون خانه‌مان سوز را از چهره روستا بزدایند.
یوسف‌پور در رابطه با اشتغال در روستا خاطرنشان کرد:تمامی فارغ التحصیلان روستا شناسایی شده و در کارورزی در اولویت کاربردی قرار گیرند و مسوولان روستا با داشته‌های خود روستا که موجب دلگرمی آنهاست از این جوانان در کارهای مرتبط استفاده کرده و اطلاع رسانی از طریق تعاونی‌ها با مشارکت همه اهالی و همه دستگاه‌ها بصورت عملی انجام گیرد تا بر اساس نیازسنجی و امکان سنجی یک روستای نمونه داشته باشیم.
روستای برنج ده دارای 600 خانوار ساکن روستایی با 17200 نفر جمعیت و 520 هکتار اراضی مستعد کشاورزی و سه آب‌بندان با وسعت بالا که یکی 60 هکتار و دیگری 37 هکتار و با زمین‌های وابسته در حدود 100 هکتار آب‌بندان برای پرورش آبزیان و ماهی وجود دارد که علاوه بر اینها آبزی پروری،مشاغل خانگی،گردشگری روستایی و ... را می‌توان نام برد که از مدیران دستگاه‌ها و ادارات شهرستان انتظار دارند که بصورت کاربردی وارد میدان شوند.
در این جلسه علاوه بر فرماندار، روسای اداره تعاون،کار،رفاه اجتماعی ،شیلات، بهزیستی،کمیته امداد،بنیاد مسکن،راه و شهرسازی،جهادکشاورزی و کارشناسان فرمانداری و بخشداری مرکزی به همراه دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای برنج ده حضور داشتند تا درباره انتخاب این روستا بعنوان پایلوت برای روستای بدون بیکار،طلاق و اعتیاد تصمیم گیری کنند.
در ادامه این جلسه ناصر فتاحی بخشدار مرکزی طی سخنانی عنوان کرد:فرصت طلایی اکنون برای روستای برنج ده لحاظ شده و ظرفیت‌های بالقوه‌ای در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال برای ایجاد روستای بدون بیکار انجام و این مسئله را به فال نیک می‌گیریم.
بخشدار مرکزی محمودآباد گفت:انتظار می‌رود در فضای گردشگری،آبزی‌پروری،دامپروری و دامداری مدیران دستگاه‌ها بصورت کاربردی ورود پیدا کنند تا با مشارکت سرمایه‌گذاران بسترسازی شود تا در راستای ایجاد اشتغال اتفاق خوبی بیفتد و درپی این کار سایر موضوعات حاشیه‌ای از قبیل طلاق،اعتیاد و بیکاری خودبخود رفع خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =