۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
سلامت آب شرب دغدغه جدی مسئولان استان

مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز گفت: مدیران ارشد استان در جلسه ستاد مقابله با آلودگی آب شرب استان ضمن بررسی خطراتی که سلامت آب شرب استان را تهدید می کند راهکارهای کنترل این تهدیدات را بررسی کردند.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، ابوالفضل فانی با بیان اینکه کیفیت آب شرب البرز همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان بوده است، اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های مربوطه برای سلامت آب شرب البرزی ها را کارآمد و موثر ارزیابی کرد و گفت: باید منابع مورد نیاز اجرای طرح‌های تکمیلی درخصوص کیفیت و کمیت آب البرز تامین و موانع موجود بر سر راه اجرای این طرح‌ها برطرف شود.
وی ادامه داد: لازم است صنایع در حاشیه رودخانه‌های تامین‌کننده آب شرب البرز ساماندهی و محدودیت‌های در نظر گرفته شده در این مناطق با جدیت اعمال شود تا شاهد بهبود هرچه بیشتر کیفیت آب شرب البرزباشیم.
لزوم کنترل مخازن سوخت ویلاها و رستورانهای حاشیه رودخانه کرج، تهیه طرح جامع تفضیلی ساماندهی تفرجگاهها و مغازه های تعویض روغنی در حاشیه رودخانه شاهرود وکرج واجرای ان به منظور حفط محیط زیست و جلوگیری از منابع ابی استان وآموزش رانندگان سوخت رسان در مناطق کوهستانی حوزه ابریز سد کرج به منظور رعایت اصول ایمنی و زیست محیطی از مهمترین محورهای مورد بحث وبررسی در این جلسه بود.
وی بر لزوم کنترل مخازن سوخت ویلاها و رستورانهای حاشیه رودخانه کرج تاکید کرد و افزود: یکی از منابع آلودگی اب شرب مراکزی هستند که در کنار رودخانه بوده و مواد سوختی را وارد اب می کنند که در این راستا شرکت نفت را موظف کردیم مخازن و جاهایی که مجاز هستند و سوخت می دهند مخازن و تجهیزاتشان بررسی شده و همچنین با نیروی انتظامی نیزهماهنگ شده ماشین هایی که بر چسب شرکت پخش را ندارند از تردد آنها جلوگیری نمایند در این راستا از محیط زیست و شرکت نفت تیمی مامور رسیدگی بر این امر شدند تا این مخازن را شناسایی نمایند و موارد را پیگیری نمایند و در مرحله اول بتوانند اخطار بدهند چنانچه عمل نکردند پلمپ نمایند
مدیرکل دفتر فنی استان البرز اظهار داشت: موضوع بحث بعدی پسماند بود که مقرر شد از طریق فرمانداری کرج برای جاده چالوس اعتبار طرح مطالعاتی صورت گیرد و در کارگروه پسماند نیز مصوب شود و مشکل پسماند جاده چالوس نیز مرتفع گردد.
وی در خصوص تهیه طرح جامع تفضیلی ساماندهی تفرجگاهها و مغازه های تعویض روغنی در حاشیه رودخانه کرج اظهار داشت: در خصوص طرح جامع تفضیلی ساماندهی تفرجگاهها مقرر شد از طریق استانداری مکاتبه ای با وزیر محترم راه و شهرسازی انجام شود که بعد از دو سالی که مطالعات طرح تفضیلی انجام شده تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
فانی تصریح کرد: طرح پسماند طالقان نیز بررسی شد و مقرر شد شهرستان طالقان در این امر به دلیل مشکلاتی که به لحاظ اجتماعی و عمومی دارد پیگیری های لازم صورت گیرد.
پسماند جاده چالوس نیز مقرر شد در کارگروه پسماند نیز این موضوع عملیاتی شود. زمین هایی برای ابفار و آبفا در جاده چالوس در نظر گرفته شده که واگذار می شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =