ایسنا نوشت: ارتش لبنان در ادامه عملیات خود برای پاکسازی مناطق مرزی با سوریه، توانست کنترل منطقه‌ای استراتژیک را در دست گرفته و به این ترتیب ۱۰۰ کیلومتر مربع از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مناطق مرزی در دست داعش را آزاد کند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، ارتش لبنان در ادامه پیشروی خود در مناطق هم مرز با سوریه کنترل منطقه رأس الکف در اطراف القاع را در دست گرفت.

ارتش لبنان روز دوشنبه مرحله سوم و آخرین مرحله از عملیات نظامی خود علیه داعش در مرز با سوریه را آغاز کرد و تجهیزات جدیدی را به رأس بعلبک و القاع و الفاکهه انتقال داده تا بتواند این مناطق را به طور کامل پاکسازی کند.

ارتش لبنان با این پیشروی اکنون کنترل ۱۰۰ کیلومتر از مجموع ۱۲۰ کیلومتر را در دست دارد. ۲۰ کیلومتر باقیمانده در وادی مرطبیا واقع در اطراف رأس بعلبک است.

سخنگوی ارتش لبنان اعلام کرد که این نیروها ۹ مرکز داعش را منهدم کردند و تیم مهندسی نیز مشغول خنثی سازی بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده است.

همزمان با عملیات ارتش لبنان، حزب‌الله و ارتش سوریه نیز مشغول پاکسازی قلمون غربی هستند.
پیروزی نزدیک است

از سوی دیگر، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهور عراق درباره پیروزی‌های ارتش لبنان علیه داعش تأکید کرد که لبنان بر تروریسم پیروز خواهد شد و خاک خود را از وجود تروریست‌ها پاکسازی خواهد کرد و ساعات آتی پیروزی مورد انتظار را رقم خواهد زد.

وی تأکید کرد: لبنان و عراق با دشمن مشترکی به نام تروریسم روبرو هستند و بی تردید پیروز خواهند شد چراکه اراده مردم لبنان و عراق برای ریشه کن کردن تروریسم و تندروی یکی است.

میشل عون گفت که لبنان خواهان تقویت روابط میان دو کشور به ویژه در سطح تبادلات تجاری است.

وی بر لزوم حفظ وحدت عراق تأکید کرد و گفت: راهکار سیاسی بحران سوریه برای پایان دادن به رنج و مشکلات آوارگان سوری کافی است.

علاوی نیز میشل عون را در جریان دستاوردهای ارتش عراق در جنگ علیه داعش گذاشت و به میشل عون پیروزی‌ها در جنگ علیه داعش را تبریک گفت و بر حمایت مردم عراق از مردم لبنان تأکید کرد.

وی گفت: لبنان در جنگ خود علیه تروریسم وارد جنگی در دفاع از انسانیت شده است.

علاوی موضع کشور خود را نسبت به تحولات منطقه و تلاش‌های عراق در تمامی سطوح برای مبارزه با تندروی را اعلام کرد. وی گفت: لبنان نقشی محوری در منطقه و جهان دارد و حفظ این نقش یک وظیفه مشترک عربی است.

میشل عون همچنین از یک سناتور فرانسوی در بیروت استقبال کرد.

این سناتور پیروزی‌های ارتش لبنان در جنگ علیه ترورسیم را تبریک گفت و بر همبستگی ملت فرانسه با مردم لبنان در تمامی شرایط تأکید کرد.

میشل عون نیز موضع لبنان را نسبت به تحولات منطقه و جنگ سوریه اعلام کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =