ایلنا نوشت: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اسامی برخی گزینه‌های جدی وزارت علوم، تاکید کرد که معرفی وزیر زن در این وزارتخانه محتمل نیست و در عین حال از احتمال معرفی همزمان وزرای علوم و نیرو در هفته جاری خبر داد.

محمد بیرانوندی با اشاره به عدم معرفی وزرای علوم و نیرو به مجلس و همچنین با تاکید بر آغاز به‌کار مجدد جلسات علنی مجلس پس از تعطیلات تابستانی سه‌هفته‌ای از امروز خاطرنشان کرد: تا این لحظه خبر قطعی و دقیقی در این رابطه به دست‌مان نرسیده است اما همچنان منتظریم که این مهم محقق شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم خرم‌آباد با تاکید بر این‌که گزینه‌های مطرح شده عمدتاً با مسائل مختلف آموزش‌عالی و مدیریت دانشگاه‌ها آشنایی دارند، در واکنش به موضوع ارائه برنامه از سوی الهام امین‌زاده، و در پاسخ به سوالی درمورد احتمال معرفی یک وزیر زن در وزارت علوم گفت: حقیقت این است که بنده و فراکسیون امید از این‌که دولت و رییس‌جمهوری خواستار ادا کردن حق زنان، و نه سهم آنان هستند، استقبال کرده و می‌کنیم اما واقعیت این است که آن‌چه درباره احتمال معرفی وزیر زن در وزارت علوم مطرح می‌شود، چندان محتمل نبوده اما به هر حال این موضوع نیز مطرح است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درباره احتمال معرفی سرپرست فعلی وزارت علوم به‌عنوان وزیر نیز گفت: آقای ضیاء هاشمی نیز یکی از گزینه‌هایی است که نامش در جلسات مختلف مطرح می‌شود و باید بگوییم که جزو گزینه‌های جدی برای تصدی امور وزارت علوم است و از شانس بالایی برخوردار است و بنابر آخرین اخباری که روز گذشته به دستم رسید، همچنان احتمال معرفی ضیاء هاشمی جدی است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم خرم‌آباد در مجلس همچنین درباره دیگر گزینه‌های جدی تصدی امور وزارت علوم گفت: آقای فرجی دانا نیز یکی دیگر از گزینه‌های مطرح است و به‌جز ایشان، از چند نفر دیگری نیز نام برده می‌شود. همچنین آقای خاکی صدیق و سلیمی نیز همچنان شانس دارند؛ چرا که مبنا را تمرکز بر گزینه‌های قبلی گذاشته‌اند.

او همچنین درباره این‌که آیا وزرای پیشنهادی علوم و نیرو همزمان معرفی خواهند شد، گفت: به احتمال قوی و بیش از ۹۵ درصد وزرای پیشنهادی علوم و نیرو همزمان به مجلس معرفی خواهند شد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =