ورود دولت یونان به ماجرای اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین

در تازه‌ترین داستان علیه تاکسی‌های آنلاین، دولت یونان اعلام کرد قوانین جدیدی برای این نوع اپلیکیشن‌ها و فعالیت اقتصادی آنها وضع می‌کند.

 

به گزارش خبرآنلاین، در همین حال کاربران استفاده کننده از این نوع سرویس ها اعتراض کرده‌اند که دخالت دولت باعث اختلال در رفت و آمد آنها می‌شود.

ظاهرا دولت با فشار اتحادیه تاکسی‌داران، قصد دارد قوانین سنتی را برای تاکسی‌های آنلاین به اجرا بگذارد که این امر باعث اعتراض استارتاپ‌ها شده است.

وزیر زیرساخت یونان تایید کرد لایحه تنظیم مقررات ویژه اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین را به زودی اجرایی می‌کنند اما از ارائه جزییات آن خودداری کرد.

تاکسی آنلاین Taxibeat در یونان محبوب‌تر از اوبر بوده و حالا 30 هزار مشتری این اپلیکیشن با امضای نامه‌ای خواستار شدند تا دولت محدودیت در استفاده از این سرویس‌ها ایجاد نکند.

ظاهرا دولت از سوی تاکسی‌داران سنتی تحت فشار قرار گرفته است و قرار است نقشه قرارداد سه ساله با رانندگان تاکسی آنلاین به مانند تاکسی‌داران سنتی به امضاء برسانند. رانندگان تاکسی آنلاین هم باید مالیات و عوارض بدهند و مانند رانندگان سنتی با آنها برخورد می‌شود.

در سال 2011 کمپانی آلمانی دایملر اپلیکیشن Beat را خرید و حالا به عنوان محبوب‌ترین تاکسی آنلاین با 1 میلیون مشتری و 8 هزار خودرو در یونان فعالیت می‌کند و نکته جالب اینکه اوبر در این کشور محبوبیت ندارد و از سوی دیگر 50 هزار لایسنس برای تاکسی‌های معمولی صادر شده است و آنها از رقابت با رانندگان آنلاین هراس دارند.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =