معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در مقابل دشمنان و بدخواهان ملت ایران هیچ پاسخی کوبنده تر از انسجام و وحدت نیست و ملت ایران نیز نشان داده در مواقعی که لازم است به موقع در صحنه حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی گفت: رئیس‌جمهور آمریکا اصرار دارد که روی نهادهای قدرتمند کشور و نهادهایی که بیشترین نقش را در حفاظت از کشور داشته‌اند انگشت بگذارد و این در حالی است که ملت ایران به خوبی آگاه هستند که سپاه چه نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشته است.

اهم اظهارات معاون اول رئیس جمهور را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*سپاه پاسداران امروز به نقطه‌ای رسیده که قوت قلب کشورهای منطقه شده و کسی که توانست داعش را در منطقه زمین‌گیر کند در واقع سپاه بود.

*ترامپ به صورت مفصل علیه برجام سخن گفت اما مشاورین وی به او در این زمینه اخطار دادند. ترامپ وعده داده بود که 20 اکتبر اتفاق مهمی قرار است رخ دهد و استراتژی آمریکا راجع به ایران و برجام اعلام شود. شب گذشته نمایش ترامپ روی صحنه آمد و این نمایش مملو از بلوف و جنگ روانی علیه ملت ایران بود اما پس از این نطق نه کسی برای اون دست زد و نه کسی در ایران از او ترسید و این نشان داد که ترامپ از همیشه تنهاتر است.

* نخستین کسانی که به ترامپ پاسخ دادند نماینده اتحادیه اروپا و مسئولین انگلستان، فرانسه، آلمان، روسیه و چین بودند و با اینکه ایران هنوز واکنشی نشان نداده بود، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده است.

* تنهایی ترامپ به این دلیل است که بی ادب تر و بی پایه و اساس تر از همیشه سخن گفت و در سخنان خود حتی اینقدر مطالعه نکرده بود که نام درست یک منطقه را بداند و به خاطر رضایت عده ای دون پایه در برخی کشورهای عربی نام خلیج فارس را تغییر داد.

* دولت همزمان راهبرد دیگر یعنی توسعه اقتصادی را نیز دنبال کرد چرا که مهمترین هدف آمریکا این است که فضای حاکم بر اقتصاد ایران را ناامن کند و ما باید تلاش کنیم که فضای اقتصادی را مثبت و پیش برنده نگه داریم.

* از سال 92رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و ما باید بدانیم که این سیاست ها فقط برای زمان تحریم و سختی ها نیست، بلکه در دوران پیشرفت و توسعه نیز باید به آن تکیه کنیم. ما پس از برجام اقتصاد مقاومتی را همانگونه دنبال کردیم که پیش از برجام به آن اهتمام داشتیم.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    2 0
    نمایش ترامپ علیه برجام مملو از واقعیت بود