مهر نوشت: خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا با انتشار مقاله ای از طرح تیلرسون برای قرار دادن محور عربستان – عراق در برابر ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ای پی» در این مقاله نوشت در پی آزادسازی مناطق تحت تصرف داعش از چنگ تروریست ها و همچنین فائق آمدن ارتش عراق بر اقلیم کردستان در کرکوک، واشنگتن به دنبال ایجاد محور عربستان - عراق در برابر ایران و جلوگیری از قدرت رو به افزایش تهران در منطقه از خلیج فارس تا دریای مدیترانه است.

نویسنده این مقاله، شرکت تیلرسون در مراسم افتتاحیه اجلاس مشترک عربستان - عراق در ریاض را اثباتی بر این مدعا خوانده و معتقد است بازگشایی سفارت عربستان در بغداد در سال ۲۰۱۵ آن هم پس از ۲۵ سال یعنی از زمان حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ نیز نشان دهنده علاقه سعودی ها به بغداد و تلاش آمریکا برای استفاده از این موقعیت به دست آمده است.

همچنین در این نوشتار به سخنان «مک مستر» اشاره می کند که معتقد است ترامپ به دنبال ایجاد عراقی با ثبات است، اما ثباتی که ایران در آن جایی نداشته باشد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    5 0
    پذيرايي از صدر در عربستان در همين راستاست
  • بی نام A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    10 1
    مگه ما الان در عراقیم که بخواهیم خارج بشیم، نیروهای همپیمان ما هستند که همشون عراقی هستند، مثل حزب الله در لبنان و ... ، پس خارج کردن ایران فقط حرف های سیاسی هست برای کسانی که منطقه رو نمیشناسند و به علاوه صهیونیست های داخلی و خارجی