ایسنا نوشت: خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه گزارش داد: نیروهای دمکراتیک سوریه کنترل میدان نفتی 'العمر' در ریف دیر الزور را به دست گرفته اند.

خبرگزاری فرانسه افزود: نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (مورد حمایت آمریکا)، روز یکشنبه اعلام کردند که سه روز پس از عقب نشینی داعش از میدان نفتی العمر در شرق رود فرات، بر آن مسلط شدند.

میدان نفتی العمر در شرق استان دیرالزور، یکی از بزرگ ترین میدان های نفتی سوریه است که تا پیش از بحران این کشور 30 هزار بشکه نفت تولید می کرد و از تابستان سال 2014 به اصلی ترین منبع درآمد گروه تروریستی داعش تبدیل شد.
تولید نفت این میدان به تدریج کاهش یافت و بارها مورد حمله هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا قرار گرفت.


نیروهای حزب اتحاد دمکراتیک سوریه که شامل گروهای کرد و عرب است روز یکشنبه در خبری فوری اعلام کردند که این میدان را به کترل خود درآورده اند ، درحالی که نیروهای ارتش سوریه با این میدان سه کیلومتر فاصله دارند.
کردهای سوریه در هفته های گذشته برای تسلط بر این میدان، با نیروهای ارتش رقابت می کردند. نیروهای ارتش سوریه 2 روز پیش به اطراف این میدان رسیدند.


'رامی عبدالرحمن' مدیر مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه اظهارداشت: نیروهای دمکراتیک سوریه سه روز پس از عقب نشینی داعش از میدان نفتی العمر برآن مسلط شدند.
وی ادعا کرد که این نیروها شنبه شب (29 مهر 96) در پاتکی به مواضع ارتش سوریه در اطراف این میدان نفتی، آن ها را از منطقه دور کردند.
میدان نفتی العمر در ساحل شرقی رود فرات و 10 کیلومتری شرق شهر المیادین قراردارد که هفته گذشته به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمد.

کردهای سوریه شنبه شب همچنین بر میدان نفتی الصیجان در شمال میدان العمر مسلط شدند.
استان دیرالزور در شرق سوریه و در مرز عراق، محور دو عملیات متفاوت است، در نخستین محور نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی روسیه در شهر دیرالزور تلاش می کنند باقیمانده های داعش را از محله شرقی این شهر بیرون کنند و در ریف غربی نیز تلاش می کنند با سرکوب داعش به سوی جنوب شرق حرکت کنند.

در محور دیگر نیروهای کرد در بخش شمالی و شمال شرقی فعالیت می کنند.
استان دیرالزور، دارای بزرگترین میدان های نفتی و گازی سوریه است که در طول اشغال آن و تا پیش از بمباران این میدان ها توسط ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا، به عنوان مهمترین منبع درآمد تروریست ها بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =