رئیس نظام پرستاری آذربایجان غربی در آستانه روز پرستار نگاه تبعیض آمیز مسئولین ارشد و کلان را درد این قشر بیان کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، وحید نصیری در مورد آخرین شرایط پرستاران در استان گفت: قشر پرستار، متاسفانه این روزها مورد بیشترین بی مهری ها و بی توجهی ها از سوی مسئولین بالادستی حوزه بهداشت و سلامت و همچنین مسئولین ارشد کشوری قرار گرفته اند که باید برای بهبود این وضعیت تلاش جدی‌تری شکل گیرد.
وی در این مورد اضافه کرد: شاهد هستیم کمبود تعداد پرستاران در مراکز درمانی، حقوق ناچیز پرداختی، عدم پرداخت کارانه‌های پرستاران، حذف یا معوق ماندن اضافه کارها و همچنین نگاه تبعیض آمیز بین قشر پرستار و سایر اقشار پزشکی به مشکلات پرستاران افزوده شده و آنان را در کار خود دچار مشکل کرده است.
رئیس نظام پرستاری استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: به طور مشخص شاهد هستیم تعداد پرستاران با توجه به وضعیت این روزهای مراکز درمانی و همچنین افزایش تعداد بیماران، از حالت استاندارد کمتر است و در این زمینه تلاش مناسبی نیز از سوی مسئولین که بتواند شاهد بهبود آمار پرستاران در ازای بیماران باشد نیستیم.
وی اضافه کرد: شاید در نگاه اول استخدام پرستاران طی ۲ سال گذشته اتفاق مثبت و خوبی قلمداد شود ولی با نگاه بهتر شاهد هستیم که این استخدام‌ها نه از لحاظ بالابردن کمیت، بلکه تنها جایگزین شیفت پرستارهایی شده که به آنها مرخصی اجباری داده شده است.
نصیری گفت: یکی از مشکلاتی که زندگی را برای قشر پرستار سخت کرده، وعده وعیدهاییست که تنها در روز پرستار داده می شود و بعد از پایان آن روز به فراموشی سپرده می شود.
وی افزود: به عنوان مثال قرار بود مشکل پرداخت معوقات جامعه پرستاری حل شود ولی اکنون معوقات پرداخت نشده به حدود یک تا ۱.۵ سال رسیده که تاثیر زیادی بر کاهش کیفیت کار این قشر منجر شده است ضمن اینکه پرداختی‌های دیگر از جمله اضافه کار و حق مسکن نیز وضعیتی مشابه دارند.
وی بیان کرد: مشکل اصلی جامعه پرستاران به نگاه کلان حوضه بهداشت و درمان باز می گردد بطوری که وزارت بهداشت، نمایندگان پزشک مجلس شورای اسلامی نگاه مناسبی به حل مشکلات این قشر ندارند.
رئیس نظام پرستاری آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: این بی توجهی به مسئولین استانی از جمله استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز رسیده به طوری که استاندار جدید استان به نامه‌ای که ماه‌ها قبل در مورد مشکلات جامعه پرستاران بخصوص در مورد وضعیت پرداختی کارانه‌ها به ایشان نوشته شده را تاکنون بی پاسخ گذاشته‌اند و به‌جای حل چنین مشکلاتی درحال عمل به مشکلات سیاسی استان هستند.
نصیری گفت: یک نگاه اشتباهی که در طرح ارتقای نظام سلامت رخ داده هزینه کرد بودجه‌های کلان به ساخت مراکز درمانی و تجهیز بیمارستان‌های خاص بوده درحالیکه باید با نگاهی دیگر زمینه را برای لمس خدمات مناسب بهداشت و درمان در زندگی عامه مردم ایجاد کنیم.
رئیس نظام پرستاری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امسال وزارت بهداشت و درمان برای روز پرستار شعار "پرستاری جامعه نگر" برگزیده و در این راستا مردم کشورمان و بخصوص استان حق دارند خدمات پرستاری را بدون مراجعه به مراکز درمانی و بصورت مناسب لمس کنند که متاسفانه استان آذربایجان‌غربی برخلاف نقاط مختلف کشور من جمله استان‌های همسایه چون آذربایجان‌شرقی هیچ اتفاق مثبتی شاهد نبوده است.
نصیری گفت: کنار گذاشتن نگاه تبعیض آمیز مهم‌ترین خواسته جامعه پرستاری از مسئولین است که می تواند شرایط این قشر را بهبود بخشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =