موراتا، سلاحی که زیدان قدرش را ندانست

آلوارو موراتا با بازی‌های درخشان خود در ختافه و در اتلتیکو مادرید توانست به تیم دوم رئال مادرید بپیوندد. او در این تیم توانست 35 گل به ثمر برساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در همین زمان بود که او توانست توجه خوزه مورینیو را در سال2012 جلب کند و به تیم اصلی راه یابد. همچنین موراتا توانست در تیم زیر 21 سال اسپانیا خوش بدرخشد او توانست در این رقابت ها با 4 گل در 5 بازی کفش طلای این مسابقات را به دست آورد.
موراتای جوان توانست در ترکیب اصلی رئال در هر زمانی که به بازی می آمد نمایش خوبی از خود به جا بگذارد.اما با وجود بازیکنانی مانند بنزما،رونالدو و بیل فرصت چندانی به موراتای جوان نمی رسید که خود را ثابت کند.
آلواروی جوان که این شرایط را دید تصمیم به جدایی از رئال گرفت و در ازای 20 میلیون یورو با بند بازخرید برای رئال مادرید به یوونتوس ایتالیا پیوست.
موراتا در یوونتوس خوب بازی می کرد و همیشه در ترکیب اصلی این تیم بود و با گل های او بود که آنها توانستند حتی تا فینال لیگ قهرمانان سال 2015 بیایند اما در این بازی مغلوب بارسلونای انریکه شدند.
در 21 ژوئن سال 2016 رئال مادرید تصمیم گرفت تا موراتای کمی با تجربه تر را از یوونتوس با مبلغ 30 میلیون یورو بازخرید کند.خود موراتا هم فکر می کرد بازگشت شکوهمندی خواهد داشت و می تواند در این فصل جای بنزما را در ترکیب بگیرد،اما زیدان به هموطن خود یعنی بنزما اعتماد کامل داشت و بر این باور بود که او باید در هر مسابقه در ترکیب اصلی باشد.موراتا در این فصل (2016-2017 ) هم نیمکت نشین کریم بنزما بود و با اینکه هر موقع به زمین می آمد گلزنی می کرد اما بازهم زیدان تغییری در تفکرات خود ایجاد نکرد و بازهم به بنزما اعتماد کرد.
اما در فصل نقل و انتقالاتی گذشته موراتا که عاشق رئال مادرید است بازهم تصمیم به جدایی از این تیم گرفت تا بتواند در سن 24 سالگی در سطح اول فوتبال اروپا بدرخشد.
اما چلسی کونته که از دیگو کاستا مهاجم گلزن خود راضی نبود و عذرش را همان اواسط فصل خواسته بود،تصمیم گرفت تا مهاجم ذخیره رئال و مهاجم اول تیم ملی اسپانیا ر ا به خدمت بگیرد. تیم چلسی که فصل گذشته با نمایشی درخشان توانست قهرمان لیگ جزیره شود در نقل و انتقالات تابستانی برای جایگزینی کاستا به دنبال موراتا افتاده بود، البته خود موراتا هم به این پیشنهاد ابراز علاقه کرد و اعلام کرد که دوست دارد با کونته همکاری کند.
چلسی که رضایت موراتا را گرفته بود با پیشنهادی نجومی به سراغ این بازیکن رفت و حاضر شد 80 میلیون یورو برای این مهاجم جوان و گلزن بپردازد. رئال هم با این پیشنهاد موافقت کرد و موراتا به تیم چلسی پیوست.
موراتا در تیم چلسی و زیر نظر آنتونیو کونته بازهم به درخشش خود ادامه می دهد و گل های مهم و زیادی را به ثمر می رساند. اما در آن طرف قضیه، رئال زیدان که انتظارات را خیلی بالا برده با از دست دادن دو بازیکن کلیدی و نیمکت نشین خود موراتا و خامس رودریگز بسیار در این فصل ضعیف شد و خیلی بد فصل را شروع کرد، تا زیدان یکی از بدترین تصمیمات خود را در دوران مربیگری در رئال مادرید بگیرد.
حالا موراتا برای چلسی می درخشد و بنزما عملکرد ضعیفی دارد. کسی از این انتقال ضرر نکرد به جز رئال مادرید.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =