ایسنا نوشت: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که نیروهای دولت سوریه از زمان حمله موشکی ماه آوریل ایالات متحده به یک پایگاه نظامی سوریه در نزدیکی شهر حمص از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز (یکشنبه) در "انجمن امنیتی اسپن" در کلورادو گفت: "می‌خواهم اینطور فکر کنم که اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) پیام ما را بلند و واضح شنیده است که استفاده از تسلیحات شیمیایی غیر قابل قبول است و برای استفاده از چنین تسلیحاتی علیه مردم خودش تبعاتی وجود دارد. گذر زمان در آینده مشخص خواهد کرد. او از آن روز (حمله ماه آوریل) از آنها استفاده نکرده است."

ایالات متحده آمریکا در هفتم آوریل ۵۹ موشک کروز تام‌هاوک به سمت پایگاه هوایی الشعیرات سوریه شلیک کرد و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که این حمله واکنشی به گزارش‌ها درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در ادلب بوده؛ اقدامی که واشنگتن مدعی است دولت اسد مقصر آن است.

مقام‌های دمشق با رد تمامی اتهامات تاکید دارند که تمام تسلیحات شیمیایی در سوریه پس از حادثه سال ۲۰۱۳ گاز سارین در غوطه با نظارت سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) نابود شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =