تائید صلاحیت ۹۸.۵ درصد داوطلبان شوراهای استان بوشهر در هیئت نظارت

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان بوشهر با اشاره به تائید صلاحیت ۹۸.۵ درصد داوطلبان در هیئت نظارت گفت: هیچ داوطلبی در استان بوشهر به علت دیدگاه سیاسی رد صلاحیت نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام عبدالحمید خدری ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان برگزار کننده انتخابات تلاش می‌کنند تا با برنامه‌ریزی‌های مختلف زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم و پر شور آماده کنند.

وی افزود: بالغ بر ۳ هزار ۹۳۹ نفر برای رقابت در عرصه شورای شهر در استان بوشهر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۷۶ نفر انصراف دادند و ۹۶ نفر توسط هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شدند.

تائید صلاحیت ۹۸.۵ درصد داوطلبان

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان بوشهر بیان کرد: بیش از ۹۸.۵ درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستای استان بوشهر در هیئت‌های نظارت تایید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه شخصا هیچ دخالتی در تائید و یا رد صلاحیت‌ها نداشته‌ام بیان کرد: مطالب مختلفی در رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر استعفای اعضای هیئت نظارت بیان می‌شود، اما صحت ندارد چرا که انصراف افراد دو رکن دارد که یکی استعفای فرد و مهمتر از آن قبول استعفا است.

خدری بیان کرد: برخی می گویند افرادی باید رد صلاحیت شوند که دارای محکومیت قطعی از دادگستری داشته باشند؛ اگر اینگونه بود دیگر نیاز بررسی در هیئت اجرایی و نظارت وجود نداشت.

نشر اکاذیب را پیگیری می‌کنیم

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان بوشهر تصریح کرد: علی‌رغم گفته‌های افراد در فضای مجازی، هیچ یک از افراد به‌دلیل بینش سیاسی رد صلاحیت نشده است.

حجت‌الاسلام خدری خاطرنشان کرد: افرادی که نشر اکاذیب در رسانه‌ها و فضای مجازی می‌کنند پیگیری و برخورد خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اصلاح‌طلب افرادی هستند که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند در غیر این صورت آن فرد اصلاح طلب واقعی نیست.

با هیچ جزب و جناحی میثاق نبسته‌ام

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز روز آخر شکایت افراد رد صلاحیت شده است، گفت: افرادی که رد صلاحیت شدند به‌جای تشویش اذعان عمومی قانونی اعتراض خود را اعلام کنند.

وی در خصوص روند بررسی شکایت رد صلاحیت‌شده‌ها بیان کرد: بررسی‌ها در هیئت نگهبان استان انجام می‌شود و به هیئت مرکزی ارجاع نخواهد شد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان بوشهر اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا حتی ذره‌ای از حقوق افراد رد صلاحیت شده پایمال نشود.

وکیل دولت نیستم بلکه نماینده مردم هستم

وی با بیان اینکه برخی فضاسازی‌ها برنامه‌ریزی شده است، افزود: من با هیچ جزب و جناحی میثاق نبسته‌ام و وکیل دولت نیستم بلکه نماینده مردم هستم.

خدری عنوان کرد: در صورتی که افراد به فضا سازی ادامه دهند مستندات را به دادگستری تحویل خواهیم داد.

وی در خصوص تعداد ناظران عنوان کرد: ناظران یک و نیم برابر صندوق‌ها می‌توانند باشند؛ استان دارای ۸۷۸ صندوق است و اجازه وجود هزار و ۲۵۰ ناظر و ۵۴ سر ناظر را داریم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =