«خبرجنوب» نوشت: نگاه ها در حوزه آب و کشاورزی باید همسو باشد، نمی توان از واقعیت خشکسالی در استان فرار کرد.

استاندار فارس كه در شوراي كشاورزي استان سخن مي گفت با بيان اين مطلب گفت: نبايد از واقعيت خشكسالي 10 ساله گذشته استان فرار كنيد، امروز ما شاهد كاهش 50 تا 60 درصدي آب در استان هستيم و ديگر آبي باقي نمانده كه بخواهيم به فكر حق آبه باشيم. اين براساس برنامه ريزي و تراوش ذهني ماست كه شايد باز هم آب به بختگان برود و قطع به يقين كار شما در شوراي كشاورزي، مديريت اين وضعيت است و بايد با نگاه به حوزه كشاورزي، حداقل آب مورد نياز اين بخش را تامين كنيد. اسماعيل تبادار افزود: كشاورز آب مي خواهد و اگر آب مورد نيازش كاهش يافته پس بايد مواردي مثل كشت گلخانهاي جايگزين شود. در بحران بي آبي كه در استان وجود دارد همه بايد با تدبير برخورد كنيم و اگر آبياري تحت فشار امروز در دستور كار است همه بايد در اين زمينه فعاليت كنيم و صرفه جويي در مصرف را نيز در دستور كار قرار دهيم.
وي تصريح كرد: البته ما به آمدن باران و رحمت خداوند اميد داريم اما در كنار آن بايد تكنولوژي هاي روز و راهكارهاي نوين را نيز براي گذر از اين بحران به كار گيريم و عقل سليم مي گويد بايد در اين زمينه برنامه ريزي دقيقي صورت گيرد. تبادار گفت: البته شايد آبياري نوين و كشت گلخانه اي در كنار مزايايي كه دارد معايبي هم داشته باشد و ما بايد اين موارد را احصا كنيم. علت تاكيد ما بر برگزاري موضوعي جلسات نيز بررسي جامع تر اين موارد است. اصرار من نگاه جامع بر مباحث مختلف است.
استاندار فارس بيان كرد: در همين زمينه از رسانه ها نيز انتظار دارم القائاتي كه به جامعه مي دهند انگيزشي باشد نه نااميدكننده چرا كه نا اميدي باعث مي شود تا در به دست آوردن راهكارهاي مفيد با مشكل مواجه شويم. اين مردم هستند كه بايد در كنار دستگاه هاي اجرايي يار و مددكار ما باشند. تبادار افزود: در جلسه گذشته شوراي كشاورزي استان، بازاريابي به عنوان اصلي ترين مشكل كشت گلخانه اي مطرح شد، حال آيا با اين صحبت ها بايد خيالمان براي بازاريابي داخلي راحت باشد و به فكر صادرات و تقويت آن حوزه باشيم؟

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =