معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: در اجرای ماده ٢ قانون بیمه بیکاری، برای ٥٢٤ نفر از کارگران بیمه شده شاغل در ساختمان پلاسکو مقرری بیمه بیکاری برقرار و تا پایان آذر سال جاری پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی؛ محمد حسن زدا با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد حادثه تلخ ساختمان پلاسکو و گرامیداشت درگذشتگان این حادثه گفت: در اجرای مصوبه ۱۹ بهمن سال گذشته هیات محترم وزیران، برای افراد غیرمشمول شامل کارفرمایان، بیمه‌شدگان اختیاری، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، کارگاه‌های خانوادگی و افراد فاقد سابقه پرداخت حق بیمه، در مرحله اول (دی و بهمن ٩٥) ۱۰۵۰ نفر و در مرحله دوم ( اسفند ٩٥ و فروردین ٩٦) ۱۰۱۶ نفر به ازای هر ماه مبلغ ١٠ میلیون ریال پرداخت شد.

او گفت: در اجرای بند دیگری از مصوبه فوق، از تعداد ٨٢٩ کارگاه شناسایی شده، ٢٦٩ کارگاه فعال دارای لیست بیمه، ٢٩ کارگاه فعال و فاقد لیست بیمه و ٥٧ کارگاه نیمه فعال و مابقی راکد و فاقد فعالیت بوده‌اند که در خصوص تقسیط و یا بخشودگی جرائم بدهی بیمه‌ای این کارگاه‌ها اقدام شد. زدا در ادامه گفت: از درخواست‌های واصل شده از سوی کارفرمایان کارگاه‌های ساختمان پلاسکو برای تقسیط بدهی با ٦٢ مورد از آن‌ها موافقت شد.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: ١٩ کارگاه بدهکار درخواست استفاده از بخشودگی جرائم را داشته‌اند که در این خصوص نیز اقدام شده است.

دلیل فاجعه پلاسکو به روایت معاون وزیر بهداشت

به گزارش وبدا؛ معاون اجتماعی وزارت بهداشت نیز با اشاره به حوادث تلخی همچون حادثه سانچی، پلاسکو و برخورد قطار تبریز، از برگزاری اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران با رویکرد پیشگیری از حوادث و سوانح و نیز ارتقای عادلانه ایمنی شهروندان خبر داد.

سید محمدهادی ایازی گفت: در این همایش به دنبال افزایش مشارکت مردم در ایمنی خودشان هستیم که امری بسیار مهم است. به عنوان نمونه در موضوع زلزله، مردم باید منزل و محیط کار خود را به گونه‌ای بسازند که در مقابل زلزله‌های با قدرت تخریب بالا، از استحکام کافی برخوردار باشند.

او با تاکید بر نقش مشارکت‌های بین بخشی در کاهش حوادث و سوانح و نیز داشتن جامعه ایمن، گفت: باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی مختلف در موضوع ایمنی استفاده کنیم؛ به عنوان نمونه حوادث ترافیکی هر ساله باعث مرگ تعداد زیادی از مردم می‌شود؛ در حالیکه وزارتخانه‌هایی مانند وزارت راه و شهر سازی، کشور و صنعت، معدن و تجارت می‌توانند در کاهش این حوادث و تلفات جاده‌ای، نقش مهمی داشته باشند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نقش مهمی در افزایش ایمنی و کاهش حوادث و سوانح در جامعه داشته باشند؛ بنابراین باید از این تشکل‌ها حمایت یا تشکل‌های جدید را ایجاد کرد.
ایازی با بیان اینکه مشارکت اتحادیه‌ها و اصناف نیز در افزایش ایمنی جامعه و کاهش حوادث و سوانح، مهم و اساسی است، افزود: در حادثه پلاسکو اگر اصناف اقدامات ایمنی لازم را انجام داده بودند، ممکن بود چنین حادثه تلخی رخ ندهد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی، اصناف، مردم، ستاد بحران، آتش نشانی و سازمان‌های مردم نهاد در اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران مشارکت دارند تا از ظرفیت این مجموعه‌ها در جهت افزایش ایمنی در جامعه استفاده شود و امیدواریم روزی را به نام روز ایمنی در تقویم داشته باشیم که فرهنگسازی در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =