۰ نفر
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
«نفس» از گلدن‌گلوب جا ماند

نامزدهای هفتادوپنجمین دوره جوایز گلدن گلوب در حالی معرفی شدند که نامی از فیلم «نفس» در میان نامزدهای بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان به چشم نمی‌خورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در مراسمی با حضور چهره‌های سرشناس دنیای سینما از جمله شارون استون و کریستن بل در لس‌آنجلس نامزدهای هفتادوپنجمین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب معرفی شدند.

پس از معرفی نامزدها مشخص شد در این دوره از مراسم گلدن گلوب فیلم «شکل آب» به کارگردانی گیرمو دل تورو با نامزد شدن در ۷ رشته پیشتاز است و پس از آن فیلم‌های «پست» و «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری» هر کدام در ۶ رشته نامزد جایزه شده‌اند. 

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود مراسم جوایز گلدن گلوب را برگزار می‌کند. در این دوره در بخش سینما و تلویزیون آثار مطرحی از «بازی تاج و تخت» گرفته تا «سرگذشت ندیمه»، از «دانکرک» تا «تمام پول‌های جهان» برای رسیدن به گلدن گلوب در بخش‌های مختلف با هم رقابت می‌کنند.

در بخش جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم‌های درام شاهد رقابت چهره‌های نامداری چون دنیل دی‌لوئیس،‌ دنزل واشنگتن و تام هنکس هستیم که هر کدام کلکسیونی از افتخارات و جوایز سینمایی را در کارنامه دارند.

جایزه کارگردانی هم مدعیان قدرتمندی دارد. از گیرمو دل‌تورو که با «شکل آب» شیرطلایی ونیز را از آن خود کرده است تا کریستوفر نولان با فیلم‌ جدیدش «دانکرک» تا استیون اسپیلبرگ و ریدلی اسکات کهنه‌کار در این بخش نامزد جایزه هستند.  

«بازی تاج و تخت»‌ هم که با انتشار دیرهنگام شانس حضور در رقابت برای جایزه امی را از دست داد چشم به جایزه بهترین سریال درام گلدن گلوب دارد.

متاسفانه برخلاف سال گذشته امسال نام نماینده ایران در فهرست نامزدهای بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان گلدن گلوب به چشم نمی‌خورد و فیلم‌هایی از روسیه، شیلی، کامبوج،‌ آلمان و سوئد برای این جایزه با هم رقابت می‌کنند.

فهرست نامزدهای جوایز گلدن گلوب:

بهترین فیلم درام: «با نام خودت صدایم کن»، «دانکرک»، «پست»، «شکل آب»، «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری»

بهترین فیلم موزیکال یا کمدی: «هنرمند فاجعه»، «برو بیرون»، «برترین شومن»، «من، تونیا»، «لیدی برد»

بهترین بازیگر زن در یک فیلم درام: جسیکا چستین در «بازی مالی»، سالی هاوکینز در «شکل آب»، فرانسیس مک‌دورمند در «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری»، مریل استریپ در «پست»،‌ میشل ویلیامز در «تمام پول‌های جهان»

بهترین بازیگر مرد در یک فیلم درام: تیموتی شلمی در «با نام خودت صدایم کن»، دنیل دی‌لوئیس در «نخ خیالی»، تام هنکس در «پست»، گری اولدمن در «تاریکترین ساعت» و دنزل واشنگتن در «رومن جی. اسرائیل»

بهترین بازیگر زن در یک فیلم موزیکال یا کمدی: جودی دنچ در «ویکتوریا و عبدل»، هلن میرن در «جویای فراغت»، مارگو رابی در «من، تونیا»، سیرشا رونان در «لیدی برد» و اما استون در «نبرد جنسیت‌ها»

بهترین بازیگر مرد در یک فیلم موزیکال یا کمدی: استیو کارل در «نبرد جنسیت‌ها»، آنزل الگورت در «راننده بیبی»، جیمز فرانکو در «هنرمند فاجعه»، هیو جکمن در «برترین شومن» و دنیل کالویا در «برو بیرون»

بهترین انیمیشن: «بچه رییس»، «نان آور»، «کوکو»، «فردیناند» و «وینست عاشق»

بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان: «زنی شگفت‌انگیز» از شیلی، «نخست پدرم را کشتند» از کامبوج، «در محاق» از آلمان، «بی عشق» از روسیه و «میدان»‌ از سوئد

بهترین بازیگر زن نقش مکمل در فیلم‌های سینمایی:‌ مری جی. بلایژ در «مادباند»، هانگ چائو در «کوچک شدن»، آلیسون جنی در «من، تونیا»، لاری متکالف در «لیدی برد» و اوکتاویا اسپنسر در «شکل آب»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در فیلم‌های سینمایی:‌ ویلم دفو در «پروژه فلوریدا»، آرمی هامر در «با نام خودت صدایم کن»، ریچارد جنکینز در «شکل آب»، کریستوفر پلامر در «تمام پول‌های جهان» و سم راکول در «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری»

بهترین کارگردان: گیرمو دل‌تورو برای «شکل آب»، مارتین مک‌دونا برای «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری»، کریستوفر نولان برای «دانکرک»، ریدلی اسکات برای «تمام پول‌های جهان» و استیون اسپیلبرگ برای «پست»

بهترین فیلمنامه: گیرمو دل‌تورو و ونسا تیلور برای «شکل آب»، گرتا گرویگ برای «لیدی برد»، لیز هانا و جاش سینگر برای «پست»، مارتین مک‌دونا برای «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری» و آرون سورکین برای «بازی مالی»

بهترین موسیقی متن: «سه بیلبورد بیرون از ابینگ، میزوری»، «شکل آب»، «نخ خیالی»، «پست» و «دانکرک»

بهترین سریال درام: «تاج»، «بازی تاج و تخت»، «سرگذشت ندیمه»، «چیزهای عجیب‌تر» و «این ما هستیم»

بهترین سریال کمدی: «همه‌کاره و هیچ‌کاره»، «بلکیش»، «خانم میسل آمازون خارق‌العاده»، «ویل و گریس»

بهترین سریال کوتاه (مینی سریال): «دروغ‌های کوچک بزرگ»، «فارگو»، «جدال:‌ بت و جون»، «شبکه گناهکار آمریکا»، «بالای دریاچه»

هفتادوپنجمین دوره گلدن گلوب ۱۷ دی ماه ( ۷ ژانویه ) در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد. 

58241 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مخاطب A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    1 0
    ویعنی واقعا فکر می کردید نفس میتونه کاندید بشه؟؟