ایسنا نوشت:

گروه آوازی تهران که توانسته بود در مسابقات جهانی لتونی به رهبری میلاد عمرانلو مدال طلا کسب کند، شامگاه 26 مردادماه در حضور مسؤولان و هنرمندان تجلیل شد.

محمدرضا شجریان  که به عنوان رییس شورای عالی خانه موسیقی در این مراسم سخنرانی کرد، گفت: به شما جوانانی که در این عرصه بین‌المللی شگفت آفرین شدید، تبریک می‌گویم. روزی که از زبان مهرداد ناصحی این موفقیت را شنیدم، در پوست خودم نمی‌گنجیدم زیرا که جوانانی هنرمند، این چنین با دست خالی و بدون هیچ اسپانسری از بخش خصوصی به صورت خودجوش و از روی انگیزه‌ای که داشتند، دلشان برای ایران تپید.

او ادامه داد: همه ما باید از این جوانان تشکر کنیم زیرا آنها با پشتکار خود برای سربلند کردن نام ایران همه تلاش خود را انجام دادند. به زعم بنده کاری که این هنرمندان جوان انجام دادند کار کوچکی نیست. شاید کسب رتبه اول در ایران کار چندان دشواری نباشد اما باید دانست در عرصه‌های جهانی رقیب بسیار زیاد است.

شجریان گفت:‌ در این مسابقات از کشور چین 6 هزار هنرمند شرکت می‌کنند و از کشور ما هنرمندانی بالغ بر 17 نفر حضور دارند؛ بنابراین نباید به راحتی از چنین افتخاری عبور کرد. من هم وقتی خبر موفقیت گروه کر آوازی تهران را شنیدم به آقای نوربخش گفتم، چنین موفقیتی را باید در بوق و کرنا کرد زیرا خلق چنین افتخاری از جوانان برومند این سرزمین به قدری ارزشمند است که دوست داریم آنها بدانند ما قدردانشان هستیم.

او گفت: ما کننده کار هستیم و می‌دانیم اجرا کردن قطعات آن هم بدون ساز دشوار است. بدون ساز هماهنگی بین خوانندگان هم سخت است اما این هنرمندان توانستند با صدایی آهسته رهبر ارکستر صدایشان را کوک کنند و به نحو احسن اجرا کنند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    27 3
    درود بر ایرانی با غیرت