۱۰ تیتر داغ دنیای آی‌تی ازعصبانیت ترامپ از آمازون تا شکایت رسمی کره‌ای‌ها از اپل

با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی تی در روز شنبه 30 دی ماه 1396 می‌کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، برگزیده این اخبار به شرح زیر است:

شماره 1- آمازون فهرست 20 شهر برگزیده برای استقرار دفتر مرکزی شماره 2 خود را منتشر کرد که در آن نام تورنتوی کانادا نیز دیده می‌شود، شهری که با سیاست‌های ترامپ در تضاد بوده و آمازون قصد دارد سرمایه‌گذای 5 میلیارد دلاری خود با ایجاد 50 هزار شغل را برای دفتر مرکزی جدید خود انجام دهد. البته به دلیل باز بودن سیاست مهاجرتی کانادا، قرار گرفتن دفتر آمازون در تورنتو امتیاز محسوب می‌شود؛ اگر ترامپ بگذارد!

شماره 2- گروه موسوم به Citizens United for Consumer Sovereignty در کره جنوبی از اپل به دلیل کند کردن عمدی آیفون شکایت کرد. کاربران کشورهای مختلف از جمله آمریکا و فرانسه نیز شکایتی مشابه کرده‌اند. اپل چند روز قبل اعلام کرد برای حل مشکل باتری آپدیت نرم افزاری جدید فرستاده و کاربران با غیر فعال کرده power management می‌توانند مشکل را حل کنند.

شماره 3- فرانسه و آلمان قصد دارند پیشنهاد خود برای تنظیم مقررات قانونی درباره بیت‌کوین را در اجلاس پیش روی G20 در آرژانتین مطرح کنند. ارزش بیت کوین به دلیل تصمیمات قانونی در کره جنوبی نصف شده است.

شماره 4- تعداد اختراعات و ابداعات در چین در سال 2017 به رقم 1.38 میلیون رسید که از این تعداد، 420 هزار به طور قانونی پذیرفته شد. «هو وِن هوی» رئیس اداره مالکیت‌ معنوی در چین گفت به ازای هر 1000 نفر یک ابداع صورت گرفته است.

شماره 5- اوباما قانون نظارت بر امنیت اینترنت را امضاء کرد که این قانون ضربه محکمی علیه طرفداران حفظ حریم خصوصی دیجیتال در آمریکا است. این قانون متممی بر بخش 702 قانون موسوم به FISA است که اجازه جاسوسی آژانس امنیت ملی را علیه کاربران صادر می‌کند.

شماره 6- ایتالیا تحقیقات جدیدی را آغاز کرده است تا ببیند آیا اپل و سامسونگ از روی عمد، گوشی‌های خود را کُند کرده تا مشتریان را مجبور به خرید گوشی جدید کنند؟ موضع‌گیری علیه اپل در خودِ آمریکا نیز دنبال می‌شود اما تحقیق درباره گوشی‌های سامسونگ اولین بار است که در یک کشور اروپایی انجام می‌شود.

شماره 7- سافت‌بنک ژاپن و شرکاء با پرداخت 1.25 میلیارد دلار نقد، بزرگ‌ترین سهامدار تاکسی آنلاین اوبر شدند. سافت‌بنک و گروه Dragoneer Investment اینک 17.5 درصد از کل سهام را در اختیار دارند. اوبر 68 میلیارد دلاری این روزها ارزشش به 48 میلیارد دلار کاهش یافته است.

شماره 8- کمیسیون ارتباطات فدرال در گزارش سالانه خود تایید کرد اینترنت موبایل هم سطح و هم وزن با اینترنت خانگی نیست و بسیار ضعیف‌تر از اینترنت خانگی در آمریکا است. طبق آمار هنوز 24 میلیون کاربر آمریکایی از داشتن اینترنت پرسرعت محرومند. متوسط سرعت اینترنت در آمریکا 25 مگابیت بر ثانیه برای کاربر خانگی و 3 مگابیت بر ثانیه برای کاربر موبایل به ثبت رسیده است.

شماره 9- اندروید وی‌یِر 2.8 برای ابزارهای پوشیدنی از جمله ساعت هوشمند برای توسعه دهندگان نرم افزاری منتشر شد. مدیریت بهتر بر نوتیفیکیشن، پس زمینه تاریک و اضافه شدن زبان‌های جدید، از جمله قابلیت‌های جدید روی نسخه 2.8 است.

شماره 10- توئیتر می‌گوید پروپاگاندای روسی بیش از ارزیابی‌های اولیه بوده است. این شبکه اجتماعی به 600 هزار کاربر آمریکایی ایمیل خواهد زد تا آنها را در جریان روش نفوذ روسها در انتخابات 2016 قرار دهد. کشف 3814 اکانت متعلق به Internet Research Agency که بخشی از پروپاگاندای روس‌ها در انتخابات بوده، ابعاد جدیدی را مطرح کرده است.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =