اجرای نمایش "پاشا" در تبریز تمدید شد

در پی استقبال بالای مخاطبان و علاقمندان تئاتر استان، اجرای نمایش "پاشا" اثر اکبر شریعت به کارگردانی نازیلا ایران زاد بنام تمدید شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، نمایش "پاشا" با روایتی نو از دوران قحطی و مبارزات مشروطه در تبریز به زبان ترکی اجرا می شود.

"پاشا" با پرداختن به نقش و سهم چشمگیر زنان در شکل گیری مبارزات مشروطه روایتی جدید از مشکلات و زندگی مردم عامی تبریز در این دوران بیان می کند.
"اکبر شریعت" نویسنده پاشا معتقد است این نمایش قصد دارد به جای مردم مظلوم حرف بزند و "نازیلا ایران زاد بنام" به عنوان کارگردان نیز می گوید: پاشا حکایتی است برای زینب های در قید حیات، برای تمام زنان سرزمینم و به قول شاعری احتمالا «زینب پاشا نام تمام زنان سرزمینم می تواند باشد».
این نمایش با بازی بهرام حسن بابایی، محمدرضا قنبری، رقیه ولی پور، وحیده صحرانورد، صدیقه دریانی، عارفه عارف فام، علی عباس پور، وحید شیرزاد، مهدی سمساری، دل‌آرام حبیب پیران، محمد اردوبادی و... از دی ماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز بار دیگر به صحنه خواهد رفت.
گفتنی است، نمایش «پاشا» در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی ضمن کسب بهترین اثر، جوایز بخش های مختلف پوستر، آهنگسازی، بازیگری، نویسندگی و کارگردانی را از آن خود کرد.
این نمایش همچنین از تبریز به عنوان یکی از آثار برگزیده استانی به بخش رقابتی سی و ششمین جشنواره تئاتر کشور راه یافته است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =